Senator eller Eurobonus Diamond vad väljer Ni?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Matsson, 25 Mars 2016.

1. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vårt resemönster de närmaste 3-4 åren är 150 000 miles per år till miles and more alternativt 130 000 till eurobonus.
    ( swiss F ger bara 2 x till EuroBonus)
    Fördel EuroBonus såklart Amex koppling.
    Fördel MM 5-600 k hiltonpoäng konverteras 10/1.
    Lutar åt MM pga tillgång på award men vill gärna ha info av er som är Senator idag. Hur nöjda är ni?
    Vad skall vi välja. Då vi är 3 i familjen lär companion awards samt upgrade vouchers kompensera amex 2-1 hoppas jag.

2. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du flyger & spenderar tillräckligt, är det inte värt att ha EuroBonus bara för att få poäng från AmEx och använda MM för att kreditera flyg till?
    Med MM kommer du ju åt bättre award inventory (minst hos Lufthansa Group antar jag) och dessutom kan du flyga LX F award, går inte alls med EuroBonus.

Matsson och Jakob Österberg gillar detta.
  3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att ha haft status hos Miles&More skulle jag gå för det iaf framför Eurobonus.

GOTATH och Matsson gillar detta.
  4. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur ser award F ut för m m Sen?

5. JohanA

JohanA Medlem

Det är mycket bra, du har relativt god tillgång till både Lufthansa och LX F.

Matsson gillar detta.
  6. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även för 3 pers?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    M&M är bättre än Eurobonus om man flyger mycket med Lufthansa Group, framförallt i business och first då. Flyger man economy skulle jag nog heller satsa på EBD.

Kricka, Glenn E, Matsson och 1 annan gillar detta.
  8. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Under ett antal år varit i samma situation som dig.
    Utan att veta ditt resemönster, men med 130/150.000 miles/poäng per år såg jag först till att komma upp till 100.000 miles och Senator. Fördelaktigt vid uttag vid interkontinentala bonusresor i business med Lufthansagruppen. Däremot alltför höga avgifter inom Europa, kanske med undantag för Fly smart i business.
    Därefter samla ihop 45.000 SAS Eb poäng för guldkort att använda för bonusresor inom Europa samt ev. USA.
    Anser Diamondförmånerna såsom godisbag, gratis drycker i ecconomy försumbara i detta sammanhang.

flum och Matsson gillar detta.
  9. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för goda synpunkter, väljer M M och får dessutom två år Senator

JohanA gillar detta.
  10. JohanA

JohanA Medlem

Privat är största fördelen med M&M tillgång till awards. Dessutom är Miles & More Meilenschnäppchen riktigt bra värde för pengarna om man har möjlighet att planera långt i förväg.
    I arbetet är booking guarantee det bästa, dvs boka dig i Y, G eller J och du är garanterad plats 48 timmar före avresa även om flighten är full eller överbokad.

Jakob Österberg, Jaws och Kricka gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!