Senaste nytt

Semlor i handbagaget

fcx

Medlem
Ryktet säger ju att Stenbeck skickade sina lumor att flyga hem tårtor åt honom, men det var ju några år sedan...
 

Chrille

Medlem
Pågens semlebullar är ok annars. Ta med en påse bullar (8 st) + ev mandelsmassa/florsocker, och komplettera med grädde på destinationen.
 

Nemo

Medlem
Pågens semlebullar är ok annars. Ta med en påse bullar (8 st) + ev mandelsmassa/florsocker, och komplettera med grädde på destinationen.
Inte så säker på att man får ta med mandelmassa i handbagaget (i det incheckade lär det också bli problem), kan klassas som mos. Det absurda är att man får ta med en tårta, men inte ingredienserna för sig till en tårta.
 

Chrille

Medlem
Annars får man väl köpa mandelsmassa på vägen. Jag har köpt Anton Berg mandelmassa i tax-free på Kastrup vid några tillfällen. Kanske har dom Odense semtex också..?
 

Thornado

Medlem
Jag hade med mig mandelmassa när jag åkte till USA för ungefär ett år sen.
Eftersom det är ätbart så berättade jag för tullen i USA att jag hade med mig det, men det var inga problem att ta in i landet.
 

Sofia

Medlem
Lite på samma tema: får man ta med sig en låda glass genom säkerhetskontrollen? Vi pratade lite om det på senaste BC-träffen. Glass är ju helt klart i fast form men blir ju flytande om man väntar tillräckligt länge. Skulle vara spännande att se hur säkerhetskontrollen klarar av det ;)
 
Toppen