Senaste nytt

Semilive till Hongkong och Shanghai med Swiss F. Och en supertyfon

Vojago

Medlem
Spännande! Har själv en F i Swiss PVG-ZRH senare i år så jag ser fram mot att få höra mer. Det är inte så många som har rapporterat så mycket från 340 planen då kabinerna i de nya planen är mer spektakulära. Men maten och servicen bör ju vara samma.
 

staff

Medlem
Enligt CX kommer din flight definitivt att stallas in, och tidigast flyg kommer att avga ar 4am mandag morgon. Hoppas du har lyckats boka om din flight, for annars finns det nog risk att du blir kvar i HK ett tag (kanske inte ar hela varlden :))

"All flights will be cancelled between 2:30 a.m. HKT on Sunday, 16 September and 4:00 a.m. HKT on Monday, 17 September. A small number of flights will have their scheduled departure times delayed until Monday, 17 September. Please check Flight Status for the latest flight information."

Mer info har: Super Typhoon Mangkhut is approaching Hong Kong
 
Hej alla, förlåt för väntan men schemat har varit rätt hektiskt inför tyfonen. Ombokad till måndag em kl 15, hoppas återkomma med mer roligheter längre fram. Conrad Hong Kong har i vart fall en ny Food and beveragw -manager som råkar vara svensk, mycket trevligt!
Vi har varit iväg med chefs- kocken på en av hotellrestaurangerna (som jag tror har stjärna) ute på marknaden och handlat mat som vi sedan tillagat. Förbaskat trevligt, ett mycket bra Conrad! Men som sagt, återkommer med mer info når tyfonen och aktiviteterna lagt sig!
Comcigeren på hotellet har varit mycket hjälpfulla med både övernattning och annat!
1C2D1260-81DF-4F2D-8F7A-58494B3BF787.jpeg
 

ACervin

Medlem
Härlig rapport. Hade också tyfontrubbel i HKG förra året vid den här tiden. Regn och vind på hotellrumsfönstret förde ett djäkla liv och Victoria peak var försvunnen i molnen. Konferensen nästan öde sista dagen då många tidigarelade sin avresa. Hoppas allt går bra.
 

bnr

Medlem
Conrad Hong Kong har i vart fall en ny Food and beveragw -manager som råkar vara svensk, mycket trevligt!
Vi har varit iväg med chefs- kocken på en av hotellrestaurangerna (som jag tror har stjärna) ute på marknaden och handlat mat som vi sedan tillagat. Förbaskat trevligt, ett mycket bra Conrad!
Det där låter riktigt najs, kan du droppa kontaktuppgifter så man kan försöka charma till sig liknande nästa gång man är där? ;)
 
Toppen