Senaste nytt

Semilive: Stockholm - Singapore

Grym tråd @Brandten!

Flög samma flygplan fast CPH till SIN förra veckan och fick helt annat amenity kit (fortfarande Lalique) och helt annan pyjamas (se bild). Undrar hur ofta och hur mycket de varierar sådant?

Singapore-Airlines-First-Class-Pyjamas1G7A1091.jpg
 
Tack! Bra fråga. Den där såg lite mindre byltig ut än min men det kanske den inte var när den kom på?

Vet tyvärr inte vad "byltig" betyder och jag hittar inget när jag googlar det heller o_O

Men jag tycker den var bekväm och jag gillar att man kan öppna dragkedjan väldigt mycket utan att det blir obscent eftersom det finns en insydd bit som gör att det ser ut som att man har någonting under (se bild). Det heter säkert någonting etablerat inom textil och mode :)


IMG_2258.jpeg
 

Brandten

Medlem
Vet tyvärr inte vad "byltig" betyder och jag hittar inget när jag googlar det heller o_O

Men jag tycker den var bekväm och jag gillar att man kan öppna dragkedjan väldigt mycket utan att det blir obscent eftersom det finns en insydd bit som gör att det ser ut som att man har någonting under (se bild). Det heter säkert någonting etablerat inom textil och mode :)


IMG_2258.jpeg

Hahaha det var nog något norskt kanske. Hur som helst. Stor. Pösig. Var det jag menade.
 

Brandten

Medlem
Jag blir nyfiken på lite mer detaljer kring detta eftersom jag nyligen besökt Private Room. Jag är fullt medveten om att du besökt många fler förstaklasslounger än mig och undrar vad du saknar i denna lounge?

Tror det blivit för mycket OT att börja diskussionen i reseår 2018 tråden så quotar dig här.

Håller med @Senator i sin kommentar.

Flera har frågat mig om vad jag tyckte och det irriterar mig att jag inte kan sätta fingret på vad jag saknade men tycker inte heller det var den sensationella upplevelsen jag hade föreställt mig. Det var nog bara många små saker/detaljer som drog ner helhetsupplevelse*.

- Man fick själv hitta och ta sig dit.
- Efter att jag fick mitt bord stod personalen kvar i närheten och diskuterade ganska högljutt privata saker.
- Jag kände inte samma säkerhet här som i FCT att man skulle komma ihåg mig, hämta mig och skjutsa till flygplanet.
- Maten var bra men förutom den dyra skumpan så var det inget jag MÅSTE komma tillbaka och äta.
- Private Room ska/bör nog upplevas i par, dvs jag hade nog haft en trevligare upplevelse med ett resesällskap just där.
- Var ganska mätt efter ett helt dygns resande och därmed ätande/drickande så tror jag hade uppskattat deras frukost/lunch service mer efter en natt på hotell innan.

Dvs jag måste nog tillbaka, flyga in kvällen innan och tillbringa förmiddag där. Med ett resesällskap.

* = Loungen var naturligvis ändå fantastisk trots att jag just på den här resan inte ger 100/100. Det gav jag å andra sidan inte FCT eller FCL heller och man hittar nog alltid någon liten sak som drar ner helheten.

Vad tyckte du själv om TPR?
 

Johan Gott

Medlem
Tror det blivit för mycket OT att börja diskussionen i reseår 2018 tråden så quotar dig här.

Håller med @Senator i sin kommentar.

Flera har frågat mig om vad jag tyckte och det irriterar mig att jag inte kan sätta fingret på vad jag saknade men tycker inte heller det var den sensationella upplevelsen jag hade föreställt mig. Det var nog bara många små saker/detaljer som drog ner helhetsupplevelse*.

- Man fick själv hitta och ta sig dit.
- Efter att jag fick mitt bord stod personalen kvar i närheten och diskuterade ganska högljutt privata saker.
- Jag kände inte samma säkerhet här som i FCT att man skulle komma ihåg mig, hämta mig och skjutsa till flygplanet.
- Maten var bra men förutom den dyra skumpan så var det inget jag MÅSTE komma tillbaka och äta.
- Private Room ska/bör nog upplevas i par, dvs jag hade nog haft en trevligare upplevelse med ett resesällskap just där.
- Var ganska mätt efter ett helt dygns resande och därmed ätande/drickande så tror jag hade uppskattat deras frukost/lunch service mer efter en natt på hotell innan.

Dvs jag måste nog tillbaka, flyga in kvällen innan och tillbringa förmiddag där. Med ett resesällskap.

* = Loungen var naturligvis ändå fantastisk trots att jag just på den här resan inte ger 100/100. Det gav jag å andra sidan inte FCT eller FCL heller och man hittar nog alltid någon liten sak som drar ner helheten.

Vad tyckte du själv om TPR?

Tack för ditt svar!

Jag hade sovit några dygn i Singapore innan jag besökte TPR så där har vi en liten skillnad.

Men visst, jag kunde inte låta bli att jämföra med känslan man får i FCT att: ”de tar hand om allt och kommer ihåg mig när planet ska gå”. I FCT kan man ju helt lägga sin klocka åt sidan och glömma bort tiden. Jag har inget klagomål att komma med till FCT. Men i Singapore fick jag en starkare känsla av att jag var en väldigt viktig person, vid varje kontakt med personalen. Nästan som en kunglighet. Jag vet inte om det beror på det asiatiska sättet att ge service...

Jag har svårt att välja en favorit eftersom jag gillar båda väldigt mkt, men på lite olika sätt.
 
Toppen