Senaste nytt

Semi-liverapport: Pontus Arlanda T5 - Menzies Arlanda T2

Joakim

Medlem
Kan man ta denna buss till T2 för att nyttja loungen på T2 om man har avresa fr T5 med t.ex SAS?

Det går alldeles utmärkt!
Dock får du i så fall se till att ha exempelvis Diners Club som tar dig in i loungen oberoende av flygbolag/boardingkort.


...Och se till att du har mindre än 3 timmar tills din flight går.
Jag blev nekad i våras då det var ca 4 tim till min flight (ARN-GOT T4), trots att jag försäkrade att jag bara skulle göra ett kort stopp då jag avsåg att fördriva lejonparten av tiden i SAS-loungen i T5. Den gången förtjänade draken sitt namn...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FF#1

Medlem
Kul rapport, det är som sagt 2 saker man bör vara beredd på.
De på bussen kan fråga var man ska åka, är nog mest för att skydda folk från att hamna fel.

Samt 3 h regel om de nu mot förmodan frågar om boarding kort.

Det går för övrigt att handla taxfree på T2 med ett boardingkort från 5 (med rätt destination)
 

Konto93

Medlem
Tar upp denna tråd för lite update eftersom jag för ovanlighetens skull åkte från T2 idag och testade T5>T2 för första gången.

Jag gick till 10C och tryckte pa touchskärmen som räknade ner. När den var nere på 0 min så kom ingen buss och jag var tvungen att trycka på en annan knapp jag hittade så totalt tog det 14-15min innan bussen kom. Jag var helt ensam på bussen och sa att jag skulle till T2 så han körde direkt och det gick nog på max 5 min. Kan tillägga att detta var kl. 06 så det kanske inte är jättevanligt att någon trycket på knappen vid den tiden och därför tog det extra tid för bussen att komma.
 

NotRyan

Medlem
En till uppdatering som man kanske kan nämna är att enligt uppgift så har personalen i Aurora blivit kinkiga med att släppa in pax som åker från en annan terminal.
 
Last edited:
Toppen