Senaste nytt

Semi live reserapport: 50 Years Round The World (50YRTW) Trip

Detta ligger några år bakåt i tiden - vet inte riktigt var jag har bilderna. Men jag skall leta upp dom, sen skickar jag ett mail till dig med några bilder och en liten beskrivning av resan. (Om ytterligare någon annan skulle vara intresserade öppnar jag en tråd för detta.)
En liten teaser: resan innefattade, förutom djungelbesök, en fotbollsmatch som vi såg från presidentens privata lounge och ett besök i Lome, Togos huvudstad.
Ny tråd ;)!
 

segra

Medlem
Detta ligger några år bakåt i tiden - vet inte riktigt var jag har bilderna. Men jag skall leta upp dom, sen skickar jag ett mail till dig med några bilder och en liten beskrivning av resan. (Om ytterligare någon annan skulle vara intresserade öppnar jag en tråd för detta.)
En liten teaser: resan innefattade, förutom djungelbesök, en fotbollsmatch som vi såg från presidentens privata lounge och ett besök i Lome, Togos huvudstad.

Väldigt gärna en egen tråd för detta tack! Låter intressant.
 

TjudöBoy

Medlem
Blev några timmars sömn, vaknade vid 23-tiden å kände mig lite hungrig så jag gick ner till Terrace Bar och beställde en kallrökt lax sallad och utnyttjade min drink voucher till en öl, tyckte jag var värd lite sake så d blev det oxå. :D Allting smakade riktigt bra efter en tröttsam flygning från Honolulu.
IMG_4783.JPG
 

TjudöBoy

Medlem
Om vi skruvar tillbaks klockan lite till avgång Honolulu.
Efter några underbara dagar i Honolulu boardar man en 28 år gammal :eek: 767-300ER slår man sig till rätta i stol 2J, efter ett tag e d dax för push-back, vilket jag tycker tar ovanligt länge, mycket riktigt kaptenen meddelar över PA systemet efter ca. 15 minuter att det är problem att få loss bogser stången från framhjulet. Bogseras tillbaks och efter ett tag görs ett nytt försök men märker ganska snabbt att det inte går så bra, nu har det gått en halv timme över avgångs tid och vi är tillbaks på ruta 1!
Kapten meddelar över PA:n att pga det varit 2 problem med bogserstången så måste en inspektör komma och titta på detta och han är ej på plats så de tog väl en 15 minuter innan allt var godkänt och en ny 3:dje push-back påbörjades, nu gick allt bra och vi började taxa iväg.
Men vilken lycka varar för evigt, efter några minuter stannar vi igen och kaptenen meddelar över PA:n att all trafik har stoppats då ett flygplan på inkommande har deklarerat Emergency :eek:, nå som tur vad så var det "endast" medicinska problem tydligen men ändå lite skrämmande.
En dryg timme försenade så lämnar vi äntligen Honolulu påväg mot Dallas.
IMG_4663.JPG

Efter sedvanlig pre departure dricka, GT :), så är det dax för lite mat.
IMG_4664.JPG

Till förrätt serverades det Spicy Ahi Tuna Poke, pickled ginger and seaweed salad samt Grilled Romanie med kokos, macadamia nuts and balsamic vinaigrette. Måste säga att det smakade riktigt bra. :)
IMG_4667.JPG

Till huvudrätt hade jag valt Hoisin Glazed Beef Short Rib med wasabi mashed potatoes, baby bok choy and baby carrots. Tycker inte detta liknar Ribbs, tyckte inte stolsgrannen heller då vi båda såg lika förvånade ut då detta serverades, smakade helt okej dock. Mosen smakade väldigt speciellt, måste pröva detta då jag kommer hem.
Till både för- och huvudrätt drack jag rödvin, Ranch 32 Cooper´s Blend, Monterey, California, vilket passade ypperligt till båda rätter och var riktigt gott. Mätt och belåten bäddade jag ner mig och fick väl någon timmes sömn innan vi var framme i Dallas.
 

Direktorn

Medlem
Nå hoho vilken pärs, jag säger bara d, lita inte blint på Navigatorn i bilen! :mad:
Skulle återlämna bilen och körde glad i hågen mot flygfältet, när jag närmar mig avtagsvägen till flygfältet påstår navigatorn att det fortfarande är drygt 2 km kvar tills jag skall svänga av varvid jag glad i hågen kör förbi avfarten (Bad Choice ).
Hinner väl kanske 500 m förbi avfarten när jag märker att det kommer att bli trubbel, navigatorn rabblar upp det ena dumma förslaget efter det andra vilket slutar med att jag hamnar in på en 4 filig väg som bär raka spåret mot Hickam Air Force Base, jaha var gör man nu då? :eek:
Vid gaten rullar jag sakta fram till MP:n som står där och förklarar mitt dilemma för honom, blir viftad fram till en annan snubbe med lite mera "ränder" på axlarna som ber att få se mitt ID därefter ber han mig att köra åt sida...:eek:
Jaha va f-n händer nu då?? Nå de var tydligen ingen fara, han ville bara ha mig åt sidan så andra besökare kunde komma förbi varefter han återlämnar mitt ID och önskar mig en trevlig resa varvid jag skyndsamt tar mig mot flygfältet, pust!
Nå kontentan av denna story är att om ni vet att ni skall till flygfältet så sväng av då det står flygfält på skylten!:D Att det sedan inte var det enklaste att hitta till återlämnings stället för hyrbilen är en annan story.

Hehe har själv kört precis samma..Lyckades dock uppmärksamma det i tid och lyckades vända Camaron i början av infarten till Hickam. MP såg mig men var en bit ifrån..:)
 

TjudöBoy

Medlem
Flygningen från DFW till LAX är inget att orda om, jag försökte sova så gott det gick hela resan, blev väl kanske en timmes slumrande. Inte så enkelt att sova sittande i dagsljus med folk som är vakna runt ikring sig. :( Däremot så var denna gång flygplanet, en A321S sprillans nytt, runt 6 månader tror jag.
IMG_4695.JPG

Ni får ursäkta kvaliteten på bilden, blev bråttom att ta den då det var massor med folk bakom mig som skulle boarda.
IMG_4696.JPG

Bra med benutrymme iaf.
 

Vaniljvodka

Medlem
Hehe har själv kört precis samma..Lyckades dock uppmärksamma det i tid och lyckades vända Camaron i början av infarten till Hickam. MP såg mig men var en bit ifrån..:)

Då är vi tre. Sjukt. För ett drygt år sen så hamnade vi på Hickam när vi skulle från flygplatsen till Kailua. Några nervösa sekunder medan MP:n höll ens körkort o vi fick göra en U-sväng.
 
Toppen