Senaste nytt

Semi live reserapport: 50 Years Round The World (50YRTW) Trip

TjudöBoy

Medlem
Jaha, då ha man parkerat i AA Admirals Club vid concourse H på ORD efter lite tråcklande vid immigration, recheckin av baggage samt en kort tur från T5 till T3. Här njuter man verkligen av "överflödet" på dryck å smårätter... :rolleyes: Ja man har ju läst om dessa lounger men nog är de ju verkligen skralt, 1 voucher får man vid ingången då man registrerar sig sedan är d just å just att man inte måste betala för vattnet.:eek:
IMG_4223.JPG

Nä nu får man sluta klaga, livet leker och Honolulu närmar sig med sol, palmer och stränder. Snart är det boarding å märkte att det har blivit equipment change från en A320 till en B787-800 så d känns ju prima:D
Vi höres igen när jag checkat in på Crown Plaza, LAX om de har internet, frid mina bröder å systrar.
 

TjudöBoy

Medlem
Kort frivakt blir inga längre brukar d heta till sjöss. Efter en va d känns som allt för kort natt, klockan ringde 05:30, så e d dax att bege sig mot flygfältet igen för den sista etappen mot Honolulu. Vajande palmträd å hula-hula tjejer väntar, eller...:rolleyes:
Nåja så lär väl inte sanningen vara skulle jag tro, är väl bara på TV som d funkar så, :D oberoende så ska d bli roligt att få se ett nytt ställe.
Vi hörs å syns när jag har lite bättre internet så skall jag lägga upp lite bilder oxå. Ha d tills dess
 

TjudöBoy

Medlem
Lite bilder från resan hittills;
IMG_4135.JPG

Hela raden för mig själv på flyget ARN-LHR i C.
IMG_4162.JPG

IMG_4170.JPG

First på AA 777-300
IMG_4234.JPG

IMG_4236.JPG

First på AA 787-800 (likadana stolar i princip som business var på 777:an)
IMG_4256.JPG

Inflygningen till LAX igår, ni får ursäkta den lite suddiga bilden.;)
IMG_4268.JPG

Crowne Plaza LAX
IMG_4293.JPG

AA Admirals Club Lounge T4 LAX

Nu är det dax för mig att gå mot flyget AA31, borrningen har börjat, ha d bra alla.
 

TjudöBoy

Medlem
Nu har man äntligen anlänt till Honolulu, bilen är hämtad och jag har hittat fram till mitt AirBnB boende för de närmsta 3 dagarna. Resandet samt tidsskillnaderna gör sig påminda och jag bara känner att jag behöver vila ngn timme sedan blir det downtown som gäller, lite city cruising med Mustangen känns inte helt fel...:)
Lite bilder er tillhanda;

IMG_4344.JPG

Vi närmar oss Honolulu
IMG_4356.JPG

Inflygningen till HNL, militärpersonal bostäder samt havet, se skönt ut (havet alltså).
IMG_4363.JPG

Var e alla hula hula brudar?? Ante mej att d bara va en bluff d man ser på TV:p:D
IMG_4367.JPG

IMG_4383.JPG

Lite Disco Kaj varning över d hela men va f-n, man lever bara en gång så varför inte njuta så länge man kan!? :D
 

TjudöBoy

Medlem
Det blir inte alltid som man tänkt sig, några timmars vila igår (torsdag 6/10) blev till att jag vaknade vid ca. 23 tiden helt slut. Orkade int stiga upp så jag låg i sängen å slösurfade några timmar sedan lade jag mig å sova igen.
Vaknade vid 07 tiden i morse (fredag 7/10) pigg å kry istället, upp som Rönnerdal å in i sprinklern sedan ner mot stan för att se om man hittar något frukost hak. Sätter mig i bilen å ska starta upp GPS:en, öhh "computer says no" men skit oxå, gps:en helt urladdad och eluttaget får jag ej att fungera, suck.
Nåja, krånglar mig ner på byn, hittar en parkeringsplats samt ett kafé till slut så man får lite mat å kaffe i sig.
IMG_4404.JPG

Glad i hågen beger man sig "hemåt" igen för att planera dagens eskapader. Beslutet föll på en biltur runt södra delen av Oahu, en av de andra inneboende, Andy från Taiwan som är här för att lära sig lite bättre engelska hakade på. Det är alltid lite trevligare med någon att prata med.
IMG_4416.JPG

Då bär de av på lite utflykt, underbart väder å cabben nerfälld. Lifes goooood
IMG_4433.JPG

Beach Boys, nja kanske inte riktig men en nybliven 50-åring iaf... :D
IMG_4445.JPG

Hanauma Bay Beach, verkade vara ett riktigt populärt snorklingsställe så för de som tycker om sådant, åk hit om ni besöker Oahu. Vi körde förbi ett flertal stränder å det var nästan inga folk alls så lysande för den som ej gillar trängsel.
IMG_4462.JPG

Kalanianaole Hwy påväg mot Kailua för att få något i magen.
IMG_4482.JPG

Hittade en bar ( The Windward Bar) inne i ett Whole foods market, med prisvärda maträtter. För mig blev d fried chicken wings och en sprite, skulle nog varit godare med en öl men kör man bil så får man "lida" bara:( däremot så kanske @palmen skulle ha trivts här, massvis med öl till försäljning. :) Efter vi var färdiga med maten var det dax att börja ta sig hemåt igen, tyvärr så började "rush hour" lite efter att vi begav oss iväg. :mad:
IMG_4497.JPG

Det började efter några miles bara å sen var det " Cirkus Finlandia" ända tills vi var tillbaks vid vårt boende.:eek:
 
Last edited:

TjudöBoy

Medlem
Efter lite Time Out i bingen bar d av ner till China Town för lite mat men det visad sig ganska snabbt att vi var lite för sent ute, fredag kväll och ETA 19:00 är ingen hitt, de olästa ställen var redan fulla och med väntetider på upp till en timme så var d bara att ta det som fans.
För oss blev det Smit & Kings Home, vi hade tänkt gå till Lucky Belly - Welcome eller The Pig and the Lady men båda var fullsatta. Blev väl inte direkt imponerad av matutbudet på Smit & Kings, lite som de sa i Crocodile Dundee, U can it it but it tastes like shit. Okej så dåligt va d kanske inte men va gör man int då man e hungrig, personligen är nog detta ett ställe som man kanske förvärmer lite på med polarna, dricker några öl samt äter lite plockmat.
IMG_4506.JPG

IMG_4505.JPG

IMG_4504.JPG

När vi hade ätit klart så vandrade vi runt lite i China Town och hittade en Irländsk pub O'Toole's Irish Pub som vi tog ett drink i.
IMG_4512.JPG

IMG_4509.JPG

Trevligt ställe med ordentligt "drag", tyvärr så röktes det friskt inne samt att ett band började spela Live och jag tror att alla av dem var döva för ljudvolymen var inte att skämta med:eek:. Tyckte det fick räcka för mig så jag drog mig hemåt men tyckte mig märka att Andy´s "Tjej radar" startat och han skulle nog gärna stannat kvar Downtown.:D
I morgon blir det att utforska norra delen av ön med lite "Pit stop" på något lokalt mat hak längs vägen, ses å hörs.
 
Toppen