Semi live reserapport: 50 Years Round The World (50YRTW) Trip

Diskussion i 'Reserapporter' startad av TjudöBoy, 5 Oktober 2016.

1. Hejsan vänner,

Tänkte försöka mig på att skriva en semi live reserapport under min kommande jorden runt resa, jag reser ut från Arlanda 05 OCT och kommer tillbaks till Arlanda 05 NOV.
    Resan planerade jag under hösten -15/vintern -16 som en 50 års present till mig själv, resan har jag bokat med Lifemiles, Awards samt och lite Avios.
    Jag skall försöka skriva lite om mina upplevelser samt posta lite bilder under resans gång då jag har tillgång till internet.
    Hoppas någon finner det intressant, vem vet, kanske jag träffar någon av er under resans gång!:)

Resan började 04 OCT 08:30 då jag steg ombord på ett Röd/vitt kryssningsfartyg i Mariehamn, då jag i mitt yrke måste ha x antal resor i farleden in till Stockholm så valde jag att förena nytta med nöje och påbörja resa på detta vis.

IMG_4104.JPG
    Oxdjupet närmar sig

IMG_4105.JPG
    och trälhavet akterut.

Några timmar senare anlände vi Stockholm och jag tog mig ut till Arlanda och Connect Hotell där natten spenderas, kanske inte det mest spännande hotellet men det fungerar.

Brandten, Ghoose, GOTATH och 48 andra gillar detta.
  2. God morgon, jaha då va d dax att checka ut efter en lite för kort natt känns det som. Nåja nu blir det nya tag, Menzies Aurora Loungen på Arlanda T2 väntar och en helt ny dag med den.

rosenstam, jumbooze, Smuffe och 2 andra gillar detta.
  3. Då va man incheckad å klar ända till LAX, gick inte att checka hela vägen till HNL då avgången är längre än 24 h i framtiden. Jag övernattar på Crown Plaza, LAX så d e väl det som ställer till det!?
    Sitter i Menzies Aurora loungen å "njuter" av det grandiosa utbudet på deras frukostbord, hoppas British Airways bjuder på bacon istället... :D
    För övrigt så e d väldigt lugnt här tycker jag såhär på morgonkvisten.

rosenstam, Smuffe och Newyorker86 gillar detta.
  4. Nu e d checkin, ses nästa gång jag har internet up and running.

rosenstam och Gus gillar detta.
  5. Ystad

Ystad Medlem

Låter spännande.
    Hur ser resplanen ut?

6. Jaha, ca 30 försenad avgång från ARN, suck dit for viktiga lounge minutrar i London med resulterad brist på vätske intag...:mad:

David, rosenstam och Gus gillar detta.
  7. Se mitt inlägg under mina kommande resor, vet tyvärr ej hur man länkar. Måste logga ut då d är take off strax

rosenstam gillar detta.
  8. Wyll

Wyll Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska bli kul att följa, trevlig resa!

10. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig resa! Låter som ett himla bra sätt att fira sin födelsedag på! Reser du själv?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!