Senaste nytt

[Semi-live] onödigt lång omväg för att se Manchester United på dekis

squeezen

Medlem
Det finns ju massor av rapporter med star allinace bolag och jag själv har bidragit med vissa av dem.
Därför hoppas jag att denna kan vara lite intressant då det kommer att vara Qatar airways i business och British Airways i Ekonomi.
Resorna är bokade med Qatar airways program Privilege club vilket jag ver väldigt frekvent på för ca 3-5 år sedan med ungefär 60 legs i den perioden.

Syftet med resan är egentligen dubbelt.
1. se Manchester United (klubben i mitt hjärta) för 15:e gången kanske på old Trafford.
2. Tömma Qmiles hos Qatar airways.

Just punkt nummer två är bidraget till headingen.... Utresan sker som följer:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
tyvärr för att inte behöva ta ytterligare en dag ledigt från jobbet så blir det inte Qsuite såvida ingen sen equipment till vår favör sker.
Det blir istället CPH-DOH på 777-300ER med gamla 2-2-2 med avgång 21:40. Ok reser i sällskap med brorsan så det blir nog ok i vilket fall. Tanken är att sova första flighten då Fika kommer intagas på Mikkeller på CPH.
Jag kunde inte boka i en bokning CPH-DOH-MAN då denna routing inte fanns prissatt, förstår inte varför det är ju nästan närmsta vägen mellan CPH och MAN? :)
CPH-DOH kostade 58.000 miles + 1020 DKK totalt (kampanj med 50% drabbat så i halva priset från ordinarie prislista vilket är en bra feature i deras program).
DOH-MAN kostade även den 58.000 Qmiles och därtill 550 QAR vilket är ca 1450 sek.

dryga 2 timmar transit i DOH tidigt lördag morgon för vidare färd mot Manchester i en A350-900 med 1-2-1 config.

Resan i sig kommer vara en del, men även ett par pubar, lokalt/lokala bryggeri, match-upptakt på ett typiskt supporter hak och sedan då hemresa som kommer att bli med BA i ekonomi (det var vad poängen som var kvar räckte till.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hemresan kostar 30.000 Qmiles och 78 GBP och sker i 2x A320

Nöjd att kunna bjuda med brorsan samt att till slut få tömt kontot men hade ju gärna testat Qsuite. Har testat Business i alla deras flygplansmodeller genom åren men som sagt inte Qsuite. Flygmönstret och destinationer har ändrats samt att sedan jag blev medlem här och förstod att man kan flyga awards i first med star alliance och maximera lite mer så har jag styrt över allt jag kan.
Därmed sista skälvande månaderna som guld nu innan status ramlar ner till silver.

Resan kommer att börja imorgon fredag, hoppas ni är taggade på att hänga med oavsett fotbollslag-lojalitet....
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Kan redan lägga in brasklapp för att sätta rätt förväntningar att alla inlägg kommer bli med mobil... därav kan fingrarna och dess chaufför emellanåt missa nån bokstav eller slinta på fel tangent. Hoppas på överseende.

Vad gäller egna förväntningar är ju varje match numera en jobbig sak oavsett borta eller hemma och oavsett motstånd!
Ikväll ser det i alla fall bra ut mot partizan. Nåväl, får hoppas på show!
 

squeezen

Medlem
Dagen blev inte som tänkt med jobb och träning utan ena halvan blev vob. Lillkillen sjuk med feber så delad dag med honom hemma så möten på förmiddagen, sedan mys hemma med en tvååring. Vågade inte börja fika redan hemma ifall nåt vintigt skulle dyka upp på jobbet....

58F30EDF-28E2-40C6-9838-FE60232700A5.jpeg

Jaha, fram med de gamla plåtarna. Börjar bli redo att åka söderöver mot CPH inom det närmsta!

Inte lyckats hålla i privilege club status som Sagt men inte fått nya i guld heller så håller kvar i de gamla.
 
Toppen