Senaste nytt

[Semi-Live] Höstlovsresa till Kap Verde

Andreas.Net

Medlem
Så var det dags igen att åka till Kap Verde, vi var där förra året vid samma tid och vi bestämde då att vi skulle försöka få till samma resa detta året.
Vi skall alltså inte åka charter utan i san BC anda är det bokat med poäng med många byten.
6 st blir vi som åker och det är hela min familj plus min mor, min äldsta dotter som bor i Stockholm kommer utgå därifrån.

Rutten ser ut enligt följande för oss som åker från Göteborg:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Resan kommer alltså starta i morgon söndag 27/10

Bokningen blev lite speciell att få ihop eftersom jag bara hade poäng till 4st och jag hade endast 2 st 2-4-1 vouchers, så det fick bli enligt följande:

4 st platser bokade med poäng + amexvouchrar
GOT-FRA Lufthansa Business 10:20
FRA-LIS Lufthansa Business 13:15
LIS-SID Tap Business 20:55

(Ni kanske undrar varför jag har bokat business på så korta flighter, det är nämligen så att det är stört omöjligt att få tag på annat än businessbiljetter på award på sista flighten till SID)

1 plats bokad för pengar (det här är min biljett eftersom detta även skall bli min milagerun för att bärga guldet)
GOT-FRA Lufthansa Business 10:20
FRA-LIS Tap Business 13:25
LIS-SID Tap Business 20:55

Hotellet som vi skall bo på är Melia Dunas Beach som alltså ligger vid Santa Maria på ön Sal, när vi bodde där förra året så passade jag på att gå med i Melias bonusprogram och jag lyckade bli Silver som jag fortfarande är och med årets vistelse så räknar jag med att jag kommer nå guld.

Själva live rapporten startar om ca 6 timmar....
 

Andreas.Net

Medlem
Då var man igång då och ska ut och resa igen.

En grej som jag är lite nyfiken på är om vi kommer bli uppgraderade när vi kommer till hotellet. När vi var där förra året så hade vi bokat en 3 rums svit, när jag checkade in online så fick jag då erbjudande att uppgradera till en villa för ca 135 euro extra per natt, men det var för dyrt så det skippade jag. Döm om min förvåning när vi kom fram så blev vi uppgraderade till en villa med egen pool och mycket bättre läge än vår ursprungliga bokning. När jag bokade årets vistelse så såg jag att jag hade en upgradevoucher på mitt Melia Rewards konto, denna skulle man kunna använda till nästa bokning vid incheckning och få en gratis uppgradering. När jag nu checkade in online i förrgår så fanns inte vochern längre där, lite snopet när man mer eller mindre har gått och lovat familjen att vi kommer få samma som förra året...
Jag ringde sen till deras kundtjänst (inte helt enkelt att förstå var man skall ringa) och dom sa där att jag fortfarande hade vouchern men det var något fel på deras system och dom lovade att skicka vouchern till hotellet och att vi skulle bli uppgraderade när vi kommer.

Ja som sagt lite spännande blir det, men först skall vi komma iväg.
 

Kevinator

Medlem
Blir kul att följa denna tråd. Kap Verde står på vår bucket list, ska bli spännande att följa både flygupplevelsen och upplevelser på plats.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Andreas.Net

Medlem
Då var man på plats på första depåstoppet: SAS Loungen på Landvetter.
Börjar med frukost, fikan får vänta.
IMG_20191027_083632.jpg

Det är väldigt lugnt här på Landvetter i dag, kändes nästan onödigt med fasttrack.

Det är lugnt här i loungen också, men nu börjar semestermode infinna sig.
 

Andreas.Net

Medlem
Liten update: just boardat vår flight och när min mor skulle sätta sig så satt en herre redan på hennes plats, det löste sig emelertid med hjälp av de trevliga flygvärdinnorna, det hade blivit en dubbelbokning men de fixade till det väldigt smidigt. Nu väntar man på och se om gardinen dras för
IMG_20191027_100647.jpg
 

Andreas.Net

Medlem
Liten hälsning från Lufthansa Business Lounge terminal A, det är rätt fullt här och inte så mycket att rapportera.

Jag kunde komma in i senator loungen men eftersom vi är ett stort sällskap så kunde jag inte gästa in alla.

Nästa flight blir:
TP 0583 FRA-LIS kl 13:25

Jag ser fram emot baren i TAP Loungen i lisa on, grymma mojito.
 
Toppen