Senaste nytt

[Semi-Live] Cancun

Linmet

Medlem
Hej,

Första eurobonusresan och även första gången vi flyger business (jag+fru) äger snart rum med ett för oss riktigt spännande resemål. Cancun. Barnen fick stanna hemma denna gång så det blir vuxentema med fina resturanger, utflykter och bara ta det lugnt på ett finare all inclusive som tema. Chichen Itza och lite andra "Måsten" ska besökas. Mer om det och hotell m.m. senare.

Tack till all hjälp på detta forum med att lyckas söka fram och boka den och även för att få till platsbokningen hos turkish 787-9. Bokad via tallin med amex 4-2-1.

Enda förutom bokningarna vi har i form av klubbmedlemsskap är amex elite och SAS EB Silver.

Resan äger rum först med start nästa fredag men väljer att starta tråden redan nu. Då det blir tight få till före vi kommer iväg annars.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN - CPH, SAS Plus Pro
CPH - EWR, Sas Business Pro
EWR - CUN, United Airlines Business
CUN- IST, Turkish Business
IST - CUN, Turkish Business

Jag kikar fortfarande på möjligheter att boka om med Lufthansa first via USA/BOG/MEX men inser det blir tufft och då också troligen legs i Economy samt även kortare tid på plats så det är inte troligt.


Frågor.

  • Kommer bara ha ca 1,5h på ARN. Värt besöka någon lounge. Vilken?
  • Vi övernattar på Clarion hotel Copenhagen Airport (inkl frukost) fre-lör med avgång mot EWR 10:25. När rekommenderar ni checka in. Vilken lounge har vi tillgång till och är det värt att checka in tidigt för att gå dit?
  • Någon som har några "måsten" man ska göra i Cancun?

Hoppas några vill följa. Utlovar mycket bilder på resan, mat, dryck och diverse utflykter!
 

Big Birger

Medlem
SAS Business-lounge kan väl vara kul att svänga förbi om ni inte varit där förut, och ta ett glas vin eller så. Det är ju inte den lyxigaste av lounger.

Köpenhamn har jag bara koll på SAS-loungen, och den är väl också "ok".

Business-loungen i Istanbul får ni däremot inte missa, om ni åker hem med Turkish och hinner. Den är galet stor, och även om ni är både mätta och belåtna är det värt att gå dit och titta. :)
 

Linmet

Medlem
SAS Business-lounge kan väl vara kul att svänga förbi om ni inte varit där förut, och ta ett glas vin eller så. Det är ju inte den lyxigaste av lounger.

Köpenhamn har jag bara koll på SAS-loungen, och den är väl också "ok".

Business-loungen i Istanbul får ni däremot inte missa, om ni åker hem med Turkish och hinner. Den är galet stor, och även om ni är både mätta och belåtna är det värt att gå dit och titta. :)


Tack. Då får vi försöka kika förbi dem :)

vi har 3h på IST så det ska nog hinnas med!
 

Linmet

Medlem
Då är vi nära. Imorgon kör vi.

En liten fråga. Vi kunde checka in ARN-CPH nu. Kommer vi behöva plocka ut väskorna för övernattningen eller är det valbart?

Det har dykt upp FRA-DTW i first. Vilket skulle kunna ge rutten:

ARN -FRA 25.e
FRA - DTW
DTW- EWR
EWR - CUN (samma flight som nu)

Men med endast 45 min byte i EWR från DTW samt även Economy på leget DTW-EWR känns det inte värt mödan. Det blir även väldigt tight att hinna med 16:25 för ARN-FRA. Så 1st ser ut att få vänta till nästa gång. Om det inte dyker upp något smaskigt imorgon. Fick notis om två first-biljetter FRA-IAD kring lunch idag. Men de försvann snabbare än jag ens han se dem.

Någon som kan tipsa om var på EWR loungen vi har tillgång till som business från SAS till United (Star Alliance)? Terminal/gate.
 

Linmet

Medlem
På SAS loungen. Trevligt ställe. Lugnt och lite lagom med en kvällsmacka :)

Lååång kö i business-checkin då valde self service o baggage drop. Blev bara bagage checkade till cph. Aja ingen större fara. Får checka in dem imorgon igeb.
 

Attachments

  • 4B03E595-BEF8-4F8F-92C6-EF1083AE03E4.jpeg
    4B03E595-BEF8-4F8F-92C6-EF1083AE03E4.jpeg
    57,4 KB · Visningar: 481

Linmet

Medlem
Utvilade efter en natt på clarion tog vi oss till sas loungen på CPH.

note to self. Utan barnen gär allt extremt snabbt. Klockan på 06:15. Gym, dusch, frukost, utcheck, något shoppat i tax free, och sen i loungen 7:45. Extremt smidigt fast track.

vet inte om det har med tiden att göra men känns mer personalintensivt på CPH kontra ARN. Bättre service.
 

Attachments

  • 3ECCE334-1F3C-4EE0-B4DF-F56D5F1D8C51.jpeg
    3ECCE334-1F3C-4EE0-B4DF-F56D5F1D8C51.jpeg
    92,2 KB · Visningar: 424
Trevligt att läsa, och jag ser fram emot fortsättningen. Jag var i Cancun för ett par år sedan, det var en höjdarsemester!

Tipsar om att inte välja att lägga in bilder som tumnaglar, så slipper man klicka på varje bild och dessutom kan man läsa bildtexten samtidigt som man tittar på bilden.
 
Toppen