Senaste nytt

Semestra på "hemmaplan"

gdaily

Medlem
Hej

Jag vill ge alla oss, inkl mig själv, en uppmaning att semestra på hemmaplan! Vår inhemska besöksnäring, inrikesflyget, och restauranger och liknande verksamheter går på knäna. Åk inte till Aukland, åk till Åland! Åk inte till Bali, åk till Borås! Ja, ni fattar... och köp också så mycket lokalproducerad mat ni kan. Gynna speciellt restauranger som i sin tur köper lokalproducerade råvaror och lokal öl etc.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Man kan hoppas att politiker i de skandinaviska länderna inser vikten av skattelättnad gentemot specifika branscher. Om inte så kommer arbetslösheten skjuta i höjden. Kommer själv försöka stötta skandinaviska företag så gått det går.
 

Tongen2

Medlem
Jag som tänkte "måste åka till Italien sedan och stötta dom efter detta" då jag faktiskt aldrig varit där ännu.
Men ja man kanske borde tänka om så att säga.
 

rvarttinen

Medlem
MTRX har infört "seat block" i dessa tider. Kanske en tur till Göteborg vad det lider och en liten vistelse på Dorsia? När situationen så tillåter.

Vi brukar ta en tripp på vårkanten till Göteborg för att bo på just på Dorsia. När vi är där är det så att vi nästan önskar att vädret är så pass dåligt att vi "slipper" gå ut - det är ett hotell där det går bra att spendera så gott som hela dagen! Nu finns det ju en hel del andra trevligheter i den stan', men som sagt ... hotellet ingår i SLH och är dessutom Krug Ambassador. Kanske passa vara med en på någon inofficiell BC träff om det skulle sammanfalla med vistelsen?

Nu kanske vi inte, som sagt, ska uppmuntra till ett alltför vidlyftigt resande, men kanske det bästa vi kan göra under rådande omständigheter är väl att leva så "normalt" det går ...
 
Hej

Jag vill ge alla oss, inkl mig själv, en uppmaning att semestra på hemmaplan! Vår inhemska besöksnäring, inrikesflyget, och restauranger och liknande verksamheter går på knäna. Åk inte till Aukland, åk till Åland! Åk inte till Bali, åk till Borås! Ja, ni fattar... och köp också så mycket lokalproducerad mat ni kan. Gynna speciellt restauranger som i sin tur köper lokalproducerade råvaror och lokal öl etc.

Inte för att vara sån, men Åland tillhör inte Sverige =)
 

GOTBound

Medlem
Vi har bokat Nordic Choice i Örebro och Västerås 20w29 map. vattenland och semester.
Planen fram till alldeles nyss var den obligatoriska Malta veckan.

Jag saknar ett Hilton i Göteborg, hade det funnits hade det varit staycation varje helg för att lindra abstinensen.
Vi gör så gott vi kan med Nordic Choice istället nu när vi "upptäckt" Comfort Hotel Göteborg och hur det utklassar Post ;). Dock ingen lounge eller nätter till behålla Hilton Diamond.

EK
 
Toppen