Senaste nytt

Self-upgrade?

Kevinator

Medlem
Self-upgrade hände när jag flög med SAS från London till Stockholm i söndags kväll. En kille flyttade fram från Go till Plus medans flygvärdinnorna hade gardinerna fördragna för att preppa dryckesvagnen och serveringen i Plus.

Det kändes inte som att det var första gången han gjorde det. Han var oerhört smidig, såg att det fanns några lediga rader i Plus, tajmade helt perfekt och fick sitta kvar under hela flygningen med tillhörande Plus-servering. Det var den sena kvällsflighten och alla andra passagerare i Plus var för trötta och ofokuserade för att uppmärksamma detta för flygvärdinnorna. De verkade inte ha någon ipad heller så ingen action togs, eller om de ens märkte att han hade flyttat från Go till Plus...
 

mha321

Medlem
Ett helt gäng som gjorde self-upgrade till Plus på CDG-ARN idag. Men de gjorde det innan värdinnorna hade räknat in, så de gick gå ett varv med ipaden och kolla vilka som faktiskt hade rätt att sitta där. De skickades prompt bakåt i planet. Ganska många rader plus med relativt få personer i (de flesta hade seatblock, och vi var åtminstone 4 eller 5st som hade en hel 3:a själv) och en helt tom rad längst bak innan go, så det var väl inbjudande..
 

BjörnHed

Medlem
Kanske inte self-upgrade men jag har varit med om att eco passagerare länsar business säterna på tofflor, kuddar osv under boarding. Detta hände senast på Turkish.
 

Brandten

Medlem
Kunde ha bokat rad 1 men meckigt med brickorna och armstöd när man reser med en trött MiniBrandten. Halvtomt i hela plusdelen och helt tomt rad 1 så jag planerade att sätta mig med MiniBrandten så hon fick testa en liten stund.

Det var fram till det kom en tjej (från Go) och helt sonika satte sig för att sova där.

Personalen var observanta och gav ingen service till henne men ändå....
 
Har upplevt det samma ett par gånger. Folk som ställer till en rejäl scen för att familjen skall få sitta tillsammans i C när hälften har platser i economy... Pinsamt från första sekund.
Ja, det är ju bara att köpa platser i business så är det ju löst. Men de är väl för snåla...
 

Jonas C

Medlem
Råkade ut för detta på LH809 ARN-FRA häromveckan. Min sittplats 3A var upptagen av en snubbe från Economy som tyckte att det var en bra idé att sätta sig där. Dubbelkollade med crew ifall de hade råkat dubbelboka platsen vilket inte var fallet.
Nu på efterhand insåg jag att han förmodligen misstagit gatenummer för platsnummer. Flyget avgick från gate 3A på Arlanda.
 
Toppen