Self-service passkontroll på Köpenhamns flygplats.

Diskussion i 'Flygplatser' startad av LinuxSam, 21 September 2016.

1. LinuxSam

LinuxSam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fungerade riktigt bra idag. Knallade ut ur loungen, fram till passkontrollen. Skannade passet, blev fotograferad och sedan genomsläppt. Själva hanteringen gick nog inte fortare men genom att automaterna är mindre så får de plats med fler på samma yta vilket ger större genomströmning.

/LinuxSam

jerixon gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, körde igår. Mkt bra.

jerixon gillar detta.
  3. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Provade förra veckan. Tyckte att apparaterna stod och tänkte väldigt länge innan jag blev genomsläppt, jämfört med hur de funkar på Heathrow.

4. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkade bra även Frankfurt.

5. nollbit

nollbit Medlem

De på Heathrow tänker också ibland väldigt länge. Jag kikade in i båset (där en person sitter och "övervakar") och där finns skärmar som visar bilder från kameran i samtliga apparater. Jag undrar om det inte är så att människan i båset gör det slutgiltiga okejet innan man släpps igenom och att det är därför det kan variera kraftigt hur länge den "tänker" efter att passet lästs av och kameran faktiskt börjar kika.

6. Hachans

Hachans Medlem

JAg tycker maskinerna är roliga för jag är så lång. Kameran åker upp. Upp lite till. Stannar. Åker upp igen. Och så lite till. Sen blir jag igenomsläppt.

Men jag tycker det är smidigt i CPH. Det skadar inte att man måste vara 18 år för att gå igenom ha ett EU-pass. Det tar bort en del långa handläggningar.

Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!