Senaste nytt

Security checkpoint tider Edinburgh och Manchester

Magino

Medlem
Jag kan komma att behöva göra en British Airways run för att få ihop fyra flyg med BA om jag väljer att satsa på att få status med dem. Dock kommer jag ha ont om tid och dagar som detta kommer gå att utföra på. När jag har tittat på BAs hemsida går det inte att boka med vändande flyg från varken Edinburgh eller Manchester, misstänker att det inte uppfyller minimum connecting time.

Jag undrar därför om någon vet hur långt innan måste jag senast gå igenom security checkpoint på flygplatserna. Hittar endast informationen för Heathrows flygplats på deras hemsida.

Det är kanske någon här på forumet som redan försökt och har tips?
 

fcx

Medlem
Jag kan komma att behöva göra en British Airways run för att få ihop fyra flyg med BA om jag väljer att satsa på att få status med dem. Dock kommer jag ha ont om tid och dagar som detta kommer gå att utföra på. När jag har tittat på BAs hemsida går det inte att boka med vändande flyg från varken Edinburgh eller Manchester, misstänker att det inte uppfyller minimum connecting time.

Jag undrar därför om någon vet hur långt innan måste jag senast gå igenom security checkpoint på flygplatserna. Hittar endast informationen för Heathrows flygplats på deras hemsida.

Det är kanske någon här på forumet som redan försökt och har tips?

Tänk inte ens på att boka ej genomgående biljetter när du ska via LHR eller någon annan flygplats i UK. Det finns tusen och en saker som kan gå fel med den planen. Kör ARN-LHR-ARN två olika dagar istället.
 

palmen

Moderator
Eller den drä IAPLON dealen, eller vad den heter när man åker runt halva storbrittanien :)
 

Magino

Medlem
Tänk inte ens på att boka ej genomgående biljetter när du ska via LHR eller någon annan flygplats i UK. Det finns tusen och en saker som kan gå fel med den planen. Kör ARN-LHR-ARN två olika dagar istället.
hmm. Det var ju inte riktigt vad jag ville höra. men troligen har du väldigt rätt.

Eller den drä IAPLON dealen, eller vad den heter när man åker runt halva storbrittanien :)
IAPLON verkar bara vara mellan ARN/GOT-LHR. hittar inte den dealen du menar, men den låter helt klart intressant.
 

agehall

Medlem
Jag har iaf aldrig haft några längre väntetider i MAN, men jag misstänker att jag har haft tur. Det är uppenbart att det kan vara riktigt illa där... Dessutom verkar säkerhetspersonalen vara extremt nitisk när det kommer till elektronik.
 

palmen

Moderator
Grym resa men kanske en aning dyr och tidskrävande för några sketna BA-flyg.
Men tänk vad många stopp du kan göra och hur många TP du får ;)
Man behöver väl inte göra alla 4 sträckorna men då blir det inte så intressant.
Om man bara vill få ihop 4 sträckor med BA så billgit som möjligt finns det soms agt bättre alternativ.
 
Vänta, BA flyger väl bara domestic från/till Edinburgh? Då behöver man väl inte gå igenom security igen? Annars så är det bökigare nu med nya securityn, så räkna med några extraminuter där.
 
Toppen