Seatmap American Airlines A321

Diskussion i 'Oneworld' startad av fmansson, 29 Oktober 2014.

1. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fann denna seatmap gällande A321 hos American Airlines transcontinental. Över halva planet upptas av F och C. Någon som flugit denna configuration? Full beläggning fram? Känns som en configuration som då och då bara kostar pengar eller?

Bifogade filer:

2. Den s.k. "Trans-continental" marknaden är nog rätt lönsam. Här är Uniteds Premium Service P.S. på samma rutter:
    Boeing 757-200 (752) version 3 | United Airlines

fmansson gillar detta.
  3. lunne

lunne Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Vet inte exakt, men jag tror att de har väldigt hög beläggning på 321T mot bakgrund av hur många affärsresenärer som flyger NYC till LA eller SF.

Lite OT. Flög själv kärran i oktober mellan New York och San Fran. Helt fullt tre veckor i förväg på såväl first som biz. Som Executive Platinum stod jag på standby för uppgradering. Vid boarding meddelades att ingen från den rätt långa listan skulle uppgraderas, men strax efter boarding kom de ändå och hämtade mig eftersom en enda ledig plats öppnats upp. Sattes längst fram i business och gavs ett glas champagne. Två minuter senare, precis innan dörrarna ska till att stängas, kommer pursern och säger "Dear Mr. X, I am terribly sorry and somewhat embarrassed, but the gentleman whose seat you were given, has somehow remarkably arrived at the gate and is on his way down to the plane. I am so sorry, but we will have to move you back to Economy". Passagerarna i ekonomi tyckte nog att det var rätt skoj att se mig springa fram och tillbaks två gånger om med handbagaget.

Eller som någon sa "that's just mean, man"

Jakob Österberg gillar detta.
  4. cbroxe

cbroxe Medlem

Hej! Jag flög denna nyss också i C. En fantastisk produkt. Helt fullsatt i både F och C.

5. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög denna i början av året. Det var väldigt trevlig konfiguration. Business class är ett otroligt hopp jämfört med de gamla recline-sätena på B767-200. Jag tror säkert det är lönsamt med tanke på destinationerna planen används på.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte hunnit pröva denna flight ännu, men det känns som ett stort steg uppåt jämfört med de gamla maskinerna. JFK-LAX/SFO är väl en av de få sträckor där det stora flertalet platser i F och C faktiskt verkar säljas, med tanke på att det är ganska få som får igenom sina uppgraderingar om man skall tro (gnället på) FlyerTalk. Att sedan många platser säljs till företag med stora rabatter är en annan sak.

7. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jakob Österberg gillar detta.
  8. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag avråder från att välja 6D eller 6F längst fram i business, rätt irriterande att få ljuset från toaletten rakt i ansiktet vid kvällsflygning.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög den i Augusti i 5A. Det stämmer bra att halva flighten är C+F. Riktigt bra måste jag säga, förutom att jag var på tok för trött för att faktiskt njuta av det hela.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!