Senaste nytt

Seatingröra igen?

joemume

Medlem
Blev flyttad från rad 8 till rad 31 (!!) idag när de konfigurerade om en av flighterna från CPH-ARN med större PLUS-kabin. Tror aldrig jag suttit så långt bak någon gång.... :)
Det är lustigt detta, det har ju fungerat så bra under snart ett år och nu är eländet med slumpmässig re-seating tillbaka. Tummen ner...
 

AABack2ARN

Medlem
Blev flyttad från rad 8 till rad 31 (!!) idag när de konfigurerade om en av flighterna från CPH-ARN med större PLUS-kabin. Tror aldrig jag suttit så långt bak någon gång.... :)
Det är lustigt detta, det har ju fungerat så bra under snart ett år och nu är eländet med slumpmässig re-seating tillbaka. Tummen ner...

I detta fall finns ju en förklaring i alla fall... Således är ett hett tips att inte välja raderna direkt efter PLUS just nu utan säkra med ett par rader som buffert.
 

joemume

Medlem
I detta fall finns ju en förklaring i alla fall... Således är ett hett tips att inte välja raderna direkt efter PLUS just nu utan säkra med ett par rader som buffert.
Yes, precis. Hade lämnat 3 rader tillgodo då det är exakt som du säger, men det hjälpte inte denna gång.

Sedan är det ju så @Canadien att bara för att jag åker GO så behöver det inte innebära att jag vill sitta allra längst bak i planet... :)
 

riba

Medlem
Andra gången inom loppet av en månad. Hade valt seating vid nödutgång för mig och sällskapet (3 pers). Checkade in igår och såg att vi nu sitter på rad 24 och 25 istället. Bara 4 av 8 nödutgångsplatser tagna, dock alla gångplatserna.
 
Checkade in på flyg från Köpenhamn till Stockholm Arlanda tidigare idag och valde sittplats 7A. Några timmar senare har jag flyttats till 14F...
 

Trumis

Medlem
De enda gånger (typ 3 ggr) jag fått nytt säte är om jag valde väldigt långt fram (Go) och sedan blev antalet Plus fler så mitt valda säte blivit ett Plus-säte. Då har jag flyttats tillbaka längre bak i planet.
 
Toppen