Senaste nytt

Seating på SAS vid köp av biljett på internetresebyrå

Xavi11

Medlem
Hej,
Pga problem på SAS sajten förra veckan så bokade jag kommande resa till Berlin med en internetresebyrå. Först efter bokningen/betalning slog det mig att jag inte fått välja seating. Någon som har koll på om jag fixa det här i efterhand eller är det bara att be till "gudarna" att slumpgeneratorn placerar vår familj ihop? Är EBG, kan det öppna några möjligheter?
 

Nystrom

Medlem
Om du har bokningsreferensen så kan du gå in på lot.com och prova att göra seating där. Alternativet är att slå en signal till Sveg och hoppas på att de har möjligheten. Brukar normalt vara så att man får vända sig dit man gjorde bokningen....
 

shakank

Medlem
Fick just veta från SAS att sedan 18December kan man bara välja sittplats i förväg om man bokat på SAS.se. Biljetter bokade via resebyrå kan man inte längre välja sittplats via SAS websida utan SAS ber en prata med resebyrån. Tyvärr kan min resebyrå heller inte fixa sittplats då SAS system ger dem en felkod.
Synd man tog bort denna Guldförmån. Kan nämna detta gälde biljetter för SAS Go.
 

shakank

Medlem
Javisst. det kan jag se när jag på SAS.se kollar mina bokningar. Då firmapolicyn bara tillåter resebyrå bokningar blir man ju ställd nu. Mina privat bokningar kan jag välja sittplats på fortfarande.
Min stora resebyrå får felmeddelande när min plats går med bokningen. så de kan inte välja åt mig heller. inte ens önskemålet om gångplats går igenom.


Fanns dock tips här som visade sig fungera nu när SAS inte värderar sina guldmedlemmar längre. Hoppas förståss de tänker en gång till och får liv i systemet igen.
 

agehall

Medlem
Fanns dock tips här som visade sig fungera nu när SAS inte värderar sina guldmedlemmar längre.

Nu ska vi inte överdriva. De värderar sina EBG precis lika mycket som tidigare. Det finns många potentiella orsaker till varför du inte kan välja plats. Tex är det ganska troligt att resebyrån inte vet vad de pysslar med. Det är inte heller omöjligt att SAS har något IT-problem med platsbokningen.
 

shakank

Medlem
Nja.
Fick det direct från SAS att bokningar via resebyrå inte längre kommer kunna välja plats via SAS.se. Bara bokningar som görs på SAS.se kommer kunna välja platser numera.
Av någon anledning blev SAS ansvariga för resan i stället för resebyrån. Så därför valde de att stoppa denna möjlighet.
Detta enligt SAS egen support. Kan väl ha någon förståelse för det med ansvaret men tråkigt då jag värderat detta mycket högt.
med >100flyg per år blir man lite kräsen.

Be resebyrån beskriva seatmappen låter ju inte som en praktisk lösning jämfört med att själv se vad som är bokat, var kollegan sitter, extra benutrymme vid nödutgång och såna saker.
 
Toppen