Senaste nytt

Seating i A350 XWB

Såvitt jag har förstått är det fullt möjligt att A350 får en uppdaterad kabin men att beslutet fortfarande ligger något år fram i tiden. Finns klara fördelar med att en så liten flotta har identiska kabiner såklart men om marknaden har förändrats så är frågan öppen.
 

JonW

Medlem
Kollar man på AY så har de vinklat C-stolarna rätt hårt för att fylla upp bredden, så jag gissar att SK gör detsamma.
Nackdelen är att man hamnar väldigt långt ifrån varandra om man reser som par.
 

perhall

Medlem
Det måste ju finnas nåt sätt att utnyttja extrautrymmet i Business. Man kan ju tänka sig att främre delen, som kanske kan sträckas något längre fram (verkar va en del döutrymme där nu + den blir bredare så en del längd kan användas till pentry), använder nuvarande konfig och går något längre fram och att man sedan kan göra nån mix med 4 och 5 stolar på varannan rad och då ett par parvänliga möjilgheter. Går säkert att lösa. Det är väl jättebra om SAS får in lite fler säten där med bibehållen komfort...

Ang Economy: I B787 har de flesta bolag mig veterligen 9 abreast i Economy och då är den kabinen ändå smalare än A350. Och på SAS första ritning för 350 är det ju 9-abreast.
 

JonW

Medlem
Jag ser det som en fördel!
Kan det definitivt vara.
Minns första gången jag flög modern C med en dam, som till råga på allt mest flugit Ryan Air o Norwegian s/h innan.
Jag visade in henne i kabinen med orden "Welcome to Ryanair!"
Hon såg till att fira denna tilldragelse med rundligt med champagne.
När denna började stiga henne betänkligt åt huvudet, visade jag henne knappen som kunde ge henne en flat bed.
Varpå hon började dra i mig och tjoa något om att denna med fördel kunde användas till att erhålla medlemskap i någon märklig - för mig helt okänd - klubb.
Lyckligtvis slocknade hon till slut med orden "I LOVE this Ryan Air plane!"
 
Toppen