Seating i A350 XWB

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av perhall, 29 Juni 2015.

  1. perhall

    perhall Medlem

    A350:n är 5,61 mot 5,28 för A330. Förstår att man nog tänker stoppa in en nionde stol i Go. Men vad händer med Plus och Business. Plus blir ju trångt med 8-abreats och Buiness onödigt rymligt/ineffektivt med ännu mer utrymme än idag

    Någon som vet? Antar att de tänkte på detta när nya kabinen designades!
    Per
     
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Spännande fråga. Sådant här brukar det bara vara @Jacob som kan svara på.
     
    perhall gillar detta.
  3. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant frågeställning även om det återstår ca tre år till leverans för SAS del
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hoppas verkligen man behåller 1+2+1 i Business.
     
  5. d99mlu

    d99mlu Medlem

    Jag kan inte tänka mig att de skulle överge 1+2+1, det vore närmast självmord på dagens marknad. Däremot finns kanske utrymme att vinkla sätena mer och få in någon extra rad?
     
  6. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hittade denna bild, men den visar ju gamla business i 330 så säger väl inget om hur 350 blir. Men 8 i plus får man nog räkna med.
    [​IMG]
     
    Martin Björnström och El0 gillar detta.
  7. pep

    pep Medlem

  8. WF789

    WF789 Medlem

    Ort:
    Norge
    Land:
    Norge Norge
    Synd de ikke går for 2-4-3, er vel større muligheter for inntekter ved salg av seter da.
     
    OnlyAFool gillar detta.
  9. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig jag sett ngn form av 2-2-1 i business nånstans - kan det vara en lösning med "par-vänligt" (tolka det uttrycket lagom långt nu) dubbelsäte på ena sidan, mer åtskilt dubbelsäte med aisle-access i mitten och singelsäte på andra sidan?
     
  10. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    ANA B767 har 2-1-2 i C på gamla kabinen, det fungerar väl. Tror även United har samma konfiguration på någon kärra med sin nya kabin.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×