Senaste nytt

Seating blev downgrading på Lufthansa New York-Frankfurt

toer00

Medlem
Jag gör ett nytt försök med andra ord denna gången:
Det är regeln med den s.k. "Operating Carrier" med andra ord det flygbolag som utför flygningen som gäller. Med andra ord, din flygresa utförs av Lufthansa och då har du access till Lufthansas "tillgångar och tjänster" som t.ex. lounger..

Just "Welcome Loungen" tror jag United på deras flyg till Frankfurt när United är "Operating Carrier" också får använda:
Global First Lounge and Arrivals Lounge | United Airlines

Du har övertygat mig , Tack ! Dock JFK lär väl vara en annan historia... (på BKI förra året fick jag INTE besöka MH:s Lounge trots att jag hade en MH biljett i C-klass, det berodde på att var MI som flög, skulle till SIN), fick en voucher till Starbucks istället... ;)
 

Senator

Moderator
Du har övertygat mig , Tack ! Dock JFK lär väl vara en annan historia... (på BKI förra året fick jag INTE besöka MH:s Lounge trots att jag hade en MH biljett i C-klass, det berodde på att var MI som flög, skulle till SIN), fick en voucher till Starbucks istället... ;)

Vad skulle problemet vara på JFK? Lufthansa har egna lounger där och du flyger i affärsklass..
 

NotRyan

Medlem
Du har övertygat mig , Tack ! Dock JFK lär väl vara en annan historia... (på BKI förra året fick jag INTE besöka MH:s Lounge trots att jag hade en MH biljett i C-klass, det berodde på att var MI som flög, skulle till SIN), fick en voucher till Starbucks istället... ;)

Det är ju det @Senator säger, Förra året flög MI - du kom inte in i loungen för att MI var operating, nu flyger LH - du kommer in i loungen för att LH är operating....
 

Senator

Moderator
Tänkte mest på att lounge kvaliten...SK loungen på EWR för 2 år sedan, inget vidare...

du kan ju alltid vänta ute bland allmänheten :) Lounger överlags är lite over rated...

SAS utmaning på Newark är en kombination av att alla avgångar går på samma tid, lite utrymme, och (på den tiden) delat med Lufthansa.. Lufthansa på JFK är helt ok, men inte superspännande...
 

toer00

Medlem
Det är ju det @Senator säger, Förra året flög MI - du kom inte in i loungen för att MI var operating, nu flyger LH - du kommer in i loungen för att LH är operating....

Visst är det så.. men jag trodde i min naivitet att codeshare och operating carrier samarbetar gällande Lounger också, dvs MH hade köpt biljetter på SI, men då SI inte hade någon lounge på BKI så trodde jag då att MH:s lounge gällde per automatik...

@Senator nämnde för övrigt att UA Operating Carrier PAX också hade tillträde till Welcome i FRA och antar att det beror på att de inte ha en egen...?
 

toer00

Medlem
du kan ju alltid vänta ute bland allmänheten :) Lounger överlags är lite over rated...

SAS utmaning på Newark är en kombination av att alla avgångar går på samma tid, lite utrymme, och (på den tiden) delat med Lufthansa.. Lufthansa på JFK är helt ok, men inte superspännande...

Visst det är i många fall roligare... t.ex ARN, men FRA i störst allmänhet är ingen rolig Flygplats, knappt några rest trevliga affärer (inte inom Intra Schengen i alla fall..)
 

agehall

Medlem
Tänkte mest på att lounge kvaliten...SK loungen på EWR för 2 år sedan, inget vidare...

Näe, SK-loungen på EWR har iaf varit hemsk. Förra året gick vi därför in till LH SEN-loungen istället och den var ju riktigt bra! Undrar dock om inte SAS gjort om sin lounge på EWR sedan dess, jag är lite osäker.

SAS utmaning på Newark är en kombination av att alla avgångar går på samma tid, lite utrymme, och (på den tiden) delat med Lufthansa..

Det var helt klart ett problem. Numera är ju delningen löst dock.

Visst det är i många fall roligare... t.ex ARN, men FRA i störst allmänhet är ingen rolig Flygplats, knappt några rest trevliga affärer (inte inom Intra Schengen i alla fall..)

Nu vet jag inte vad du tycker är roligt, men jag älskar FRA. Den är föredömligt enkel och har bra lounger. Det är allt jag begär av en flygplats.
 

toer00

Medlem
Jag gillar sjysta barer / restauranger, bra shopping (el och kläder). Har hittills inte gillat FRA (iofs bar besökt Intra Schengen och nga lounger).
annars så gillar jag faktiskt både CPH och ARN.. Plus lite asiatiska bröder som SIN och KUL..
 
Toppen