Seat blocking i business class på Finnairs Embraer 190?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 14 April 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Normalt brukar Finnair köra med ledigt mittsäte i business class inom Europa (som de flesta flygbolag), men hur fungerar det på Embraerplanen där det är 2-2 normalt? Blockeras stolen bredvid (dvs 1-1) eller fyller de upp alla säten om det finns efterfrågan (2-2)?

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu vet jag ju inte hur Finnair gör, men jag har då aldrig sett block vid 2-2 eller 1-2 utan bara i 2-3 och 3-3.

3. Ingen seat block

Finnair.JPG

Till min vetskap är det bara Lufthansa, LX och OS som blockar 2-2 stolar i affärsklass. British Airways gör det inte till/från LCY. LOT blockar inte hellre. Kan ingenting om KLM tyvärr.

4. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har då inte varit med om någon seatblock då vi åkt längst fram i Finnair/Flybe Embraer.

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ganska övertygad om att det inte förekommer seatblock i Embraer-maskinerna

6. chrisljo

chrisljo Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!