Se hur länge aktuell EuroBonus-status gäller?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av dodervang, 10 April 2015.

1. dodervang

dodervang Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag har sett att flera kompetenta medlemmar på forumet har lyckats se någonstans hur länge deras EuroBonus-status gäller. Om jag har förstått det rätt så är det inte så enkelt att bara titta på kvalificeringsperioden då även tidpunkten då statusen uppnåddes har en viss påverkan? Är det någon som kan kasta lite ljus över detta?

Tack på förhand!

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Statusen gäller resterade del av den kvalificeringsperiod statusen uppnåddes + nästa kvalificeringsperiod + 3 månader....

3. dodervang

dodervang Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar! Gäller detta även om statusen uppnåddes genom att jag fick den av en annan medlem via "ge bort ett Guld-/Silverkort"?

Det hade onekligen varit önskvärt om det gick att se någonstans när den går ut, så slipper man leta i loggarna efter exakt datum då statusen uppnåddes. Det är speciellt klurigt när statusen uppnåddes precis kring periodens slut eller början.

4. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja, det gör den...

5. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står på kortet du kan ta fram i SAS-appen.

6. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte på mitt kort i appen iaf

7. Aurora

Aurora Medlem

har du sas eb mastercard, diners eller liknende går disse ut på samme dato som statusen din. det gjør samtlige av mine.

8. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har mastercard och jag vet att det syns på det fysiska kortet, men det står inte på kortet i appen

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag inte kortet här, men jag är rätt säker på att det inte stämmer på mitt AmEx iaf, så att titta på kreditkort är nog inte den säkraste varianten för att hitta sitt utgångsdatum.

Jag tycker man ska göra som @NotRyan föreslår och helt enkelt räkna ut det.

10. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På EuroBonus Mastercard och Diners stämmer perioden, på Amex står det uttryckligen att giltighetsperioden inte är synkad med statusperioden.
    I appen har jag inte heller giltighetsperioden angiven på kortet, men visst har det väl funnits tidigare?
    Hur som helst så håller jag med om att enklast är att räkna själv...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!