Se andra OneWorld flighter i ba appen

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av freno, 24 November 2014.

1. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    har googlat men hittar inge, går det att få in flyg med t.ex Qatar i British Airways appen för att hålla koll på ändringar osv? Qatarflighten är bokad via qatar.se och då jag lagt in britishairways medlemskortet så ser jag ju inte flighten i qatarappen heller.

2. Philip Ganemyr

Philip Ganemyr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag inte missminner mig så är enda sättet att själva resan (PNR) innehåller minst ett segment med en British Airways-kodad flight, annars kan man inte lägga in den där.

3. freno

freno Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    det skumma är att jag såg den precis när jag bokat i British Airways appen och kunde lägga till den i kalendern, men sen försvann den från appen och det är inga British Airways segment i bokningen.
    men någon koppling verkar det ju finnas då. fattar inte varför det inte bara kunde finnas en one world app istället men skräddarsydd info beroende på inloggat konto.

Last edited: 24 November 2014
    Direktorn och AABack2ARN gillar detta.
  4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning med Cathay Pacific där jag ser British Airways-metall trots Cathay Pacific-kod. Kan dock inte se Cathay Pacific-flighterna med Cathay Pacific-kod.

5. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte boka lite OW de kommande månaderna och därför undrar jag om det blivit någon förbättring på British Airways-appen?
    Det skulle vara trevligt att se alla OW-bokningar:).

6. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte så vitt jag vet. Själv använder jag CheckMyTrip-appen för både OW och *A.

Ricci gillar detta.
  7. När jag bokade Royal Jordanian (RJ) flight med avios så kom den inte upp i British Airways appen (Android).

Ricci gillar detta.
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I samband med orkanen Irma blev en massa One World-flyg ombokade åt mig. CheckMyTrip-appen visade sig vara totalt värdelös, den visade flighter som var inställda och ombokade som bekräftade och jag fick inga notifieringar.

Ricci gillar detta.
  9. Vem hade utställt biljetten? Var den bokats hos ett bolag som använder Amadeus?

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var en resebyråbiljett utställd av Air Berlin. Jag vet inte om dom använder Amadeus, men det gick bra att importera reseplanen och då är det ju vilseledande om den inte uppdateras korrekt vid ändringar.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!