Scandic vouchers

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av nilsson, 22 Mars 2016.

1. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag löste just in en Scandic 50:- voucher i Danmark och fick reda på att de är väsentligt annorlunda här än resten av Scandic. Normal sett så kan man köpa mat och godis för dem, men i Danmark så är det sprit och mat som gälller.

JimmyH gillar detta.
  2. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Finland får man inte heller handla godis, bara mat och dryck (smörgås går bra). Dock får man 10 euro istället för 50 SEK

3. demgard

demgard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sprit har jag inte provat i Sverige, men allt de säljer i de små butikerna (fika, godis, tandborstar och skit) samt mat och öl fungerar att köpa för vouchers.

4. El Oso

El Oso Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad konstigt att man ska ha olika regler för vouchers i olika länder. Jag bytte själv ut min voucher på Scandic i Göteborg mot en öl, chips och godis.

5. Lindberg

Lindberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Underligt, jag trodde att de bara gick att byta mot öl...

6. Konto93

Konto93 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Sverige så gäller det att med voucharna kan du köpa mat, godis och öl. Det går alltså inte att köpa starksprit eller typ hygienartiklarna från shopen.
    Får man däremot 50:- Superior Extra voucher (man får dem när man har bokat ett superior extra rum) kan man köpa allt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!