Senaste nytt

Scandic vill städa rum på 45 sekunder

telelina

Medlem
Direktrapport från Scandic Copenhagen.

Rummet har inte städats idag, men sängarna bäddats på Scandics eget lilla vis samt nya handdukar, (badrumsmattan togs bort på alla Scandic för några år sedan). Showergelen var slut så jag la behållare i badkaret för att markera detta. Nu ligger behållaren kvar utan åtgärd och man har heller inte rengjort badkaret och heller inte dammsugit golvet i själva rummet.

Detta hotell var ganska bra då det hette Sheraton och fortsatte att vara ganska ok som Scandic ända intill dess att man renoverade (!) och samtidigt bytte vd för Scandic Hotels.

Jag har inte fått städat alls idag, också på Scandic Copenhagen. Hade stör ej skylten ute hela dagen igår, men tog in den igår kväll. Vet inte om de antog att jag inte ville ha städat idag heller då?
 

Agö

Medlem
Jag har inte fått städat alls idag, också på Scandic Copenhagen. Hade stör ej skylten ute hela dagen igår, men tog in den igår kväll. Vet inte om de antog att jag inte ville ha städat idag heller då?

Har man "stör ej"-skylten på så innebär det ju att personalen inte ska störa (=inte heller försiktigt knacka på dörren och fråga om de får städa rummet). Har aldrig hänt mig att de städat mitt rum när jag haft skylten på dörren. De lär knappast städa rummet på kvällen, tyvärr.
 

onobond

Medlem
Nu är det ju så att stackars Scandic har tagit ett lite ogynnsamt koncernlån av moderbolaget Scandic Holding, även det bolaget skrivet på Guernsey, och då räntan på lånet ligger nästan femfalt över vad man kunde låna för i Sverige, blir det helt enkelt inga pengar kvar att städa för. Vilken osis för företaget. För att inte tala om gästerna...
 
Toppen