Senaste nytt

Scandic + poäng i reseprogram (Finnair-BRA-SJ)

Lasse6

Medlem
Gör en egen tråd med detta istället med en mer passande rubrik.

Med anledning av ändrat resemönster så behöver jag fundera lite över vilket program jag fortsättningsvis ska kombinera med Scandic.

Jag har ungefär 60 nätter på Scandic (eller ca 20 vistelser)
Att Eurobonus poäng inte kan kombineras med Scandic dito/förmåner gör ju tyvärr att det alternativet blir mindre intressant.
Med SJ Prio ger dessa 60 nätter x 300 Prio poäng = 18000 poäng = en ToR Sth-Gbg
Med Finnair Plus ger dem 60 x 500 Plus poäng = 30000 poäng = 5 enkelresor inrikes med samarbetspartnern BRA
Med Bra Vänner (som det står på webben både hos Bra o Scandic) så ger det 20 x 500 Bra Vänner poäng = 10000 poäng =en inrikes flygning

Alltså, är det 500 poäng "per vistelse" som gäller för Bra Vänner men 300/500 "per natt" för de övriga??

Isåfall är det en vinst att gå omvägen via Finnair Plus

Kan det verkligen stämma eller lämnas fel info på webben??
 

Lasse6

Medlem
Jo, frågan är bara hur stor nytta jag skulle ha av detta, mina årliga tågresor numera räcker nog precis till att ta mig över 25000 poäng gränsen med hjälp av de 18000 poäng som Scandicnätterna ger.

Tågens problem att hålla tiderna är en orsak, den andra att jag ofta behöver bilen med mig och när så inte är fallet måste jag ändå börja och avsluta med flyg eftersom tåg inte existerar här hemma.
 

Lasse6

Medlem
På den tyska, norska o danska webbsidan står det under BRA att det utgår 500 poäng per kvalificerande natt.

Någon som vet vad som egentligen är rätt? Natt eller som på den svenska och engelska sidan vistelse? Det är ju en stor skillnad.''

På Norsk o Dansk och Tysk sida = 500 p/Kvalificerande natt
På Engelsk och Svensk sida = 500 p/Kvalificerande vistelse
 
Last edited:

Konto93

Medlem
Jag tror med 99% säkerhet att det som gäller är 500 p/vistelse. Enligt mig är bästa alternativet Scandic+Finnair.
 

InTheWind

Medlem
High-jackar denna tråd: Är det någon annan som har problem med att få Scandic-nätterna att registrera på (i mitt fall) EB-kontot? Det verkar ha gått troll i detta efter systemrevisionen. Receptionisten lovar och svär att så skall bli fallet, men post festum så hamnar de på Friends istället. Antingen så vet de inte hur de skall göra, eller så gör de det medvetet... Det är trist att behöva gå via medlemservice ideligen för att få det korrigerat.
 

Konto93

Medlem
High-jackar denna tråd: Är det någon annan som har problem med att få Scandic-nätterna att registrera på (i mitt fall) EB-kontot? Det verkar ha gått troll i detta efter systemrevisionen. Receptionisten lovar och svär att så skall bli fallet, men post festum så hamnar de på Friends istället. Antingen så vet de inte hur de skall göra, eller så gör de det medvetet... Det är trist att behöva gå via medlemservice ideligen för att få det korrigerat.

Jag gissar att dem inte vet hur dem ska göra. Förmodligen väljer dem scandic OCH SAS. Då fattar systemet att man inte får dubbeldippa med SAS och endast ger poäng för Scandic. Tipset är ange bara SAS så borde det bli korrekt.
 

Lasse6

Medlem
Jag kan snart ge svaret på den frågan :)

Glömde att ge svaret :-(

Det är då så att för Finnair så är det 500 poäng/natt och för BRA 500 poäng/vistelse (Precis som Konto93 berättade)
Trots att webbsidorna på olika språk berättar annorlunda.

Jag har varit i kontakt med kundtjänst två ggr men numera får man aldrig något svar på mail därifrån och på telefon får jag inget klokt svar
 

Konto93

Medlem
Glömde att ge svaret :-(

Det är då så att för Finnair så är det 500 poäng/natt och för BRA 500 poäng/vistelse (Precis som Konto93 berättade)
Trots att webbsidorna på olika språk berättar annorlunda.

Jag har varit i kontakt med kundtjänst två ggr men numera får man aldrig något svar på mail därifrån och på telefon får jag inget klokt svar

Jag har dubbelkollat och är 100% på att BRA är per vistelse och resten per natt
 
Toppen