Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

lilydock

Medlem
Är relativt nybliven Scandic-medlem och 3rd level och får utskick om deras medlemskvällar. Någon som varit på någon av dessa och vet vad de innebär? Bjuds det på saker? Är det trevligt? Är det för alla levels? Eller är det bara ”temakvällar”? Informationen i mejlutskicken är minst sagt sparsmakad, men visst låter namnen på vissa av kvällarna intressanta.
 

obs

Medlem
Fick ta både Cola Zero och choklad igår för ”kupongen”, trodde att det inte gick längre.
Läsk har man sedan länge kunnat köpa med kupongen men att det skulle gå att också köpa choklad är i så fall nytt.
Annars har du kanske bara haft tur.

Har de ändrat på den finstilta texten nederst på kupongen?
 

Konto93

Medlem
Är relativt nybliven Scandic-medlem och 3rd level och får utskick om deras medlemskvällar. Någon som varit på någon av dessa och vet vad de innebär? Bjuds det på saker? Är det trevligt? Är det för alla levels? Eller är det bara ”temakvällar”? Informationen i mejlutskicken är minst sagt sparsmakad, men visst låter namnen på vissa av kvällarna intressanta.

Stamgästkvällar annordnar hotellen själva och är öppna för alla medlemmar. Det är lite olika teman och det finns alltid någon från hotellet som är med. Det brukar var något mindre erbjudande som gör att middagen blir billigare. Detta är ett bra tillfälle att fråga personalen och ge ris och ros. Sista stamgästkvällen innan sommaren brukar hotellchef och F&B chef vara med, då kan man verkligen ifrågasätta det man tycker inte sköts.

Fick ta både Cola Zero och choklad igår för ”kupongen”, trodde att det inte gick längre.

Chocklad får man inte ta, slår man in det i shopens kassa så går det inte igenom med kupongen. Däremot så om man lägger upp det som rumsnota känner inte systemet av och man drar bara av kupongvärdet av notan. Då är det receptionistens ansvar att kolla på rumsnotan så att det som finns är bärrättigat att dra av.

Så med största sannolikhet är det en miss.
 

Lasse6

Medlem
Någon som har tagit ut en frinatt efter förändringen?

Både en som varit bokad innan och efter att medlemsprogrammet ändrades.

Jag hade en natt bokad tidigare i veckan där bokningen gjordes redan i december, här fick jag nämligen voucher.

Dessutom hade jag bokat Superiorrum, något som tyvärr inte längre går att göra.

Antar att det måste vara bokningsdatumet som styr om man får voucher eller ej.
 

Lasse6

Medlem
I dagens nätupplaga av Standby.dk kritiseras Scandics bonusprogram
Kritik af Scandics nye bonusprogram - STANDBY.dk

Ja det är ju klart om man bodde för avtalspris 600-700:- natten fick man ju lika många poäng som dem som betalade ordinarie pris 1300-1400:-
Så är det för mig också, en tredagarstripp som jag tidigare fick 9300 poäng för blir det idag knappa 6000 poäng, restaurangnotor inräknade.

Men det känns mer rättvist, tycker i a f jag.
 

Konto93

Medlem
Någon som har tagit ut en frinatt efter förändringen?

Både en som varit bokad innan och efter att medlemsprogrammet ändrades.

Jag hade en natt bokad tidigare i veckan där bokningen gjordes redan i december, här fick jag nämligen voucher.

Dessutom hade jag bokat Superiorrum, något som tyvärr inte längre går att göra.

Antar att det måste vara bokningsdatumet som styr om man får voucher eller ej.

Reglerna gäller sedan den 30/1 januari. Många receptionister har det som rutin att alltid ge voucher men man ska inte få det oberoende bokningsdatum. Däremot om man bokar superior extra med 50 Kr voucher (den lila) så ska man få den på frinatt. Systemet frågar alltid om man vill skriva ut voucher oberoende om det är vanlig eller frinatt.
 

Mikael Nyman

Ny medlem
Jag har idag strax under 400.000 poäng och har inte sett någon som helst indikation på att jag skulle vara RED level - eller bli ??? Så frågan är vad dom vill med detta ?? Känns nästan bedrägligt.

Plus en sak som jag noterat på scandic hotell - i Norge iaf för det är där jag kör. Det är att den "SHOPEN" som dom har i närheten av receptionen sysslar med näst intill ohederliga prishöjningar.

Juli 2017 höjde Scandic priserna på Coca Cola / Fanta från 27 NOK till 30 NOK (+ 10 %)
April 2018 höjde dom ytterligare från 30 NOK till 33 NOK. (+ 10 %)
Dvs 20 % på mindre än ett år. Näst intill kriminellt.. plus att dom som många här säger drar ner på medlemsförmånerna och lägger till en nivå (RED) som ingen vet något om plus att dom inte meddelar förutsättningarna..... känns detta som ett naturligt sätt att agera mot sina medlemmar.

Som Top Level medlem borde man ha mer förmåner ju högre man kommer:
- gratis kaffe
- gratis tidning (har scandic tagit bort från frukosten i norge och hänvisar till en djäkla APP att läsa nyheter i)
- rabatt på köp i shopen
- rabatt på parkeringar

I vissa av rummen står kylskåpen kvar och bara ropar på att bli påfyllda !!!! Ta bort kylskåpen så slipper jag iaf reta mig på denna gamla service som andra hotellkedjor har kvar.

Priserna stiger - men servicen minskar - så detta gör att iaf jag skall byta hotellkedja
 
Toppen