Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Lasse6

Medlem
Tyvärr verkar det ju inte bara vara i datavärlden som det uppstår problem med det nya programmet, även ute på golvet känns det som att det brister och saknas rutiner hur man ska hantera saker o ting.

Bas eller bonuspoäng för en vistelse eller båda delarna, nu finns det hela tre sätt att hantera detta, varför ska detta ligga på varje enskilt hotell, varje enskild person i Front Desk? Det känns som en sak som systemet ska kunna hantera helt själv.

Uppgradering fungerar sämre än tidigare, även i fall där man har fullt på std rum och har kunder som vill ha ett sådant och inte ett superior o.sv.

Restaurang/Front Desk har inte fått klara regler som är lätt att förstå för de inblandade, hur ska man hantera 10% på mat Fred-sönd, hur ska man hantera voucherna.

Förhoppningsvis kommer detta att sätta sig efter ett tag men det verkar saknas en manual som beskriver arbetsgången och som alla har tillgång till.

Men det kan nog bli bra.
 

Jojje82

Ny medlem
Nu har jag haft en vistelse efter att nya systemet infördes. Poängen jag fått går inte ihop alls. (Top floor)

Rummet: 3137:-
garage: 650:-
restaurang: 140:- (efter att man dragit av vougherna)

och fick 7922 poäng.
Jag får inte ihop det. Tycker dem har strulat till det så mycket nu så jag funderar att endast nyttja mitt Nordic choice Platinum framöver.
Mina kvalificerade nätter när jag loggar in är helt fel men dem påstår att det står rätt i deras system.
 

Lasse6

Medlem
Nu har jag haft en vistelse efter att nya systemet infördes. Poängen jag fått går inte ihop alls. (Top floor)

Rummet: 3137:-
garage: 650:-
restaurang: 140:- (efter att man dragit av vougherna)

och fick 7922 poäng.
Jag får inte ihop det. Tycker dem har strulat till det så mycket nu så jag funderar att endast nyttja mitt Nordic choice Platinum framöver.
Mina kvalificerade nätter när jag loggar in är helt fel men dem påstår att det står rätt i deras system.

Är summorna med eller utan moms?

Garage kan ställa till det beroende på vilket hotell det rör sig om (externt ger inga poäng)
 

Jojje82

Ny medlem
Är summorna med eller utan moms?

Garage kan ställa till det beroende på vilket hotell det rör sig om (externt ger inga poäng)

Summorna är med moms men får fortfarande inte ihop trots att det är närmare verkligheten (hade glömt att man skulle räkna av momsen)
Garaget är allmänt garage som man köpte biljett hos scandic.
 

Lasse6

Medlem
Summorna är med moms men får fortfarande inte ihop trots att det är närmare verkligheten (hade glömt att man skulle räkna av momsen)
Garaget är allmänt garage som man köpte biljett hos scandic.

Ja då är det säkert garaget som spökar, har för mig att det nämns i det uppdaterade regelverket också.
 

Lasse6

Medlem
Nu har det löst sig med poängredovisningen bas/bonus, i a f för mig :)
De poäng som ges för webbokning tillförs som bonuspoäng. övrigt som baspoäng.

Garage verkar vara individuellt för varje hotell om det ger poäng eller ej.
 
Nu har jag haft en vistelse efter att nya systemet infördes. Poängen jag fått går inte ihop alls. (Top floor)

Rummet: 3137:-
garage: 650:-
restaurang: 140:- (efter att man dragit av vougherna)

och fick 7922 poäng.
Jag får inte ihop det. Tycker dem har strulat till det så mycket nu så jag funderar att endast nyttja mitt Nordic choice Platinum framöver.
Mina kvalificerade nätter när jag loggar in är helt fel men dem påstår att det står rätt i deras system.


Har bott vid 3 olika tillfällen sedan nya systemet och det har stämt varje gång för mig!
Är nog som andra säger att det varierar med garagekostnaden.
På infracity fick jag poäng för garaget iallafall.
 

Patric F

Ny medlem
Det känns som Scandic har tappat det lite. Eller så har de som jobbar där ingen info. Ställde en enkel fråga om en kampanjkod och om den gällde vid redan bokade nätter då jag bokar 3mån i taget. Gick inte att få ett svar ens. Personen visste inte ens om denna kampanj.
 

Lasse6

Medlem
Det känns som Scandic har tappat det lite. Eller så har de som jobbar där ingen info. Ställde en enkel fråga om en kampanjkod och om den gällde vid redan bokade nätter då jag bokar 3mån i taget. Gick inte att få ett svar ens. Personen visste inte ens om denna kampanj.

"Stockholmserbjudandet" ??

Den info jag har fått:

Om du aktiverar erbjudandet ska det gälla för alla bokningar inom den tid som erbjudandet gäller.
 
Toppen