Senaste nytt

Scandic får toppbetyg i ny kundundersökning

maba

Medlem
Måste erkänna att jag inte bott så många nätter på scandic och de gånger jag bott där så var det inget speciellt. Däremot så hände det ibland på helgerna när vi bodde i Västerås att vi brukade bege oss till scandic och äta frukost där, vilket var en trevlig upplevelse. Vet dock inte om det var p.g.a. maten eller att man slapp ta hand om den efteråt :)
 

MarcusC

Medlem
Tycker de Scandic jag testat, Helsingborg, Upplands Väsby, Sthlm, Umeå varit ganska medel. Umeå var väl något bättre. Service mässigt helt ok, tycker priserna även på hotel utanför städerna är väldigt höga ofta...Men visst har Scandic god täckning i främst Sverige och det är ju en servicefaktor för frekventa resenärer!
 

sembl

Medlem
Håller heller inte med. Man måste ha jämn kvalite rakt över på kedjan eller köra lite Hilton konceptet och ta tex de som har lägre kvalite och skapa Scandic Inn (Hampton) och inte ta 1890:- för ett rum av dagisstandard med sängar från 80 talet. Klart värst av allt är tvålen "Dux" eller vad de nu fyller på med där man luktar apa även dagen efter.

Var med i Scandic panel i två år men fick nog och drog mig ur då det ändå struntade i våra kommentarer. Av 15 personer så var det 12 som gnällde på tvålen tex.
 

Lonelyflyer

Medlem
jag är lite bortskämd med att bara boka Radisson om jag bor i Stockholm typ
Ska bli kul o testas Scandic nästa helg i Göteborg och se om jag upplever nån skillnad
 

JacobGBG

Medlem
Jag är förvånad att inget av de stora hotellföretagen givit sig på att försöka absorbera Scandic. Det är en välmående kedja med rätt imponerande vinster sett till hur konjutur i övrigt gått.
 

Agö

Medlem
Jag är förvånad att inget av de stora hotellföretagen givit sig på att försöka absorbera Scandic. Det är en välmående kedja med rätt imponerande vinster sett till hur konjutur i övrigt gått.

Hilton ägde ju Scandic fram till 2007. Försäljningen skedde väl i syfte att driva hotell snarare än att äga hotell.
 

FrontX

Medlem
Tycker att Scandic börjar likna ett dagis mer och mer. Både på deras sätt att marknadsföra, dvs i typsnitt och i hur dem skriver. Förstår att det är en del av Scandics förnyelse, men man vill ändå som kund och gäst känna att det är ett hotell man bor på inte ett dagis med olika färger var man än vänder sig. Ska dem inte byta ut medlemskorten till armband istället, sådana man hade med sin bästa kompis när man var liten.

Deras filosofi om att jag som kund ska känna mig som att jag är bland kompisar när jag bor på Scandic är i princip omöjlig att leva upp till, även om det säkert låter bra. Personalen kan inte behandla mig som en kompis, för på något plan måste man ändå vara professionell och jag som gäst kan inte prata med personalen som det vore min kompis.

Jag väljer Choice numera, dels för hotellstandarden är trevligare, servicen bättre, maten mer varierad och lojalitetsprogrammet så mkt bättre.
 
Toppen