Senaste nytt

Scandic Burger - Index

Konto93

Medlem
Bjuder på hur en standardburgare för personalen kan se ut ;)
12986801_10209393030970651_571894621_o.jpg
 
Scandic Victoria Tower, Stockholm

Sonen och jag bodde på hotellet förra helgen. Det var andra vistelsen för mig och både frukost- och restaurangpersonalen har båda gångerna varit riktigt bra. Bemötandet från både hovmästare och serveringspersonal var denna gång en skön mix mellan artigt och avslappnat, perfekt för ett restaurangbesök med en 4-åring.

Tillägg: 6 - Ost och Bacon (kanske lite väl knaprig bacon)
Bröd: 4 - Knappt rostat men ändå torrt
Kött: 4 - En rejäl burgare men alldeles för torr
Pommes: 8 - Riktigt krispiga och goda
Grönt: 7 - Tomat, sallad, både skivad och hackad (!) rödlök
Coleslaw: 6 - God men för såsig!

Slutbetyg: 5 - Tyvärr en medioker hamburgare, p.g.a. både torrt kött och bröd. Jag hade tänkt be om en något rosa burgare, men det glömde jag tyvärr - kanske hade den smakat bättre då. Coleslaw:en smakade bra, men det tog säkert en minut innan jag insåg vad det var för något, så såsig var den. Mer kål, tack!

Sammantaget så gjorde serveringspersonalen det till ett trevligt besök, men för 185:- förväntar jag mig en saftigare hamburgare. Om allt går som det ska så kommer nästa rapport från Helsingfors nästa vecka.

Trevlig helg!
Magnus

IMG_1953.JPG
 
Här kommer ytterligare en hamburgare, denna gång från Scandic Paasi i Helsingfors. Anledningen till mitt plötsliga intresse för Scandics hamburgare är att jag för någon månad sedan blev 3rd floor-medlem; en voucher på 50 kr kunde utan problem läggas på godis (framför allt när familjen var med) men en 100-lapp, då krävs det ett nytt förhållningssätt. :)

Efter en tidig morgon och en heldag på konferens, som avslutades med drinkmottagning, var det skönt att få äta middag med bara en tidning som sällskap. Restaurang Juttutupa som ligger i anslutning till hotellet kan liknas med O´learys i både utseende och meny.

Jämfört med förra hamburgaren så var det som dag och natt. Detta var nog en av de godaste hamburgarna jag nånsin ätit. Två saker utmärkte denna burgare. För det första så frågade servitrisen hur jag vill ha köttet tillagat (vilket borde vara en självklarhet) och för det andra så hade den en chili-majonnäs som var fantastiskt god. Precis så där stark så att det nästan är för mycket, men ändå inte. Precis så där stark så att du måste äta långsamt, och kan njuta av varenda tugga. Ni fattar...

Tillägg: 10 - Ost, bacon och fantastisk chili-majonnäs
Bröd: 5 - Typ källarfranska med vallmofrön, inte riktigt i min smak
Kött: 10 - Saftigt, lite rosa enligt önskemål
Pommes: 7 - Kunde ha varit något krispigare, men helt ok
Grönt: 8 - Sallad, tomat, picklad gurka, marinerad rödlök
Tillbehör på sidan - inga

Slutbetyg: 9 - Smak är subjektivt, men enligt mig en så nära fulländad hamburgare som möjligt. Det som gjorde det var köttet, hur det var tillagat, och chili-majonnäsen. Det enda som drar ner betyget något var avsaknaden av coleslaw eller någonting att doppa pommes i. Blir det något mer besök så blir det kanske lite extra majonnäs på sidan...
IMG_1970 (1).JPG

IMG_1971 (1).JPG
 
Last edited:
Det är dags att avrapportera sommarens Scandic-burgare!

Först ut är Gründer Café & Bar på Scandic Grand Tromsø. En helt ok hamburgare, men inget extraordinärt.

Tillägg: 6 - Ost och Bacon
Bröd: 5 - Något väl kompakt, briochebröd
Kött: 5 - Lite för väl genomstekt
Pommes: 8 - Krispiga och goda!
Grönt: 8 - Fräscha grönsaker - tomat, sallad, rödlök
På sidan: 5 - Aioli och salsa

Slutbetyg: 6 - Enligt menyn så steks alla hamburgare medium rare (om man inte ber om annat antar jag). Jag skulle nog vilja påstå att min snarare var medium, alltså lite väl tråkig för min smak. Men på det stora hela så var det gott, och med 20% rabatt blev det en prisvärd måltid.

Tromsö.JPG
 
Efter det så blev det en tur till Scandic Grand Central och Teaterbaren.

Där testades Sommarburgaren, som får det sammanfattande betyget "njae". Burgaren var vällagad, inget att snacka om, men de särskilda detaljer som skulle göra denna burgare speciell var tyvärr bortkastade på mig :(. Ett plus var cornichondressingen, ett minus var persiljedippen som i min mening inte passade till pommes frites.

Tillägg: 5 - Comtéost, karamelliserad rödlök och cornichondressing
Bröd: 5 - Något väl kompakt, briochebröd
Kött: 8 - Perfekt stekt, lagom rosa
Pommes: 8 - Krispiga och goda, rejält salta
Grönt: 4 - Sallad (kanske något mer, men minnet sviker)
På sidan: 2 - Persiljedipp

Slutbetyg: 4 - Nu är den testad, skulle den återkomma så blir det "Tack, men nej tack, jag tar en klassiker istället!"

Sthlm.JPG
 

JWD

Medlem
scandic burgare.jpg

Scandic Grand Marina, Helsingfors

Spenderade en spontannatt på hotellet och fick en voucher på €17 som spenderades dagen efter. Och mitt val föll på burgaren när jag kom att tänka på den här tråden. Så här är mitt bidrag.

Tillägg: Missade den detaljen.. Så varken ost eller bacon.
Bröd: 7 - Gott, lagom rostat
Kött: 5 - Saftigt men smaklöst.
Pommes: 8 - Riktigt krispiga och bra sälta
Grönt: 8 - Mycket grönt och god tomat.
Coleslaw: 7 - Bland de bättre coleslaw som jag ätit på ett Scandic.

Slutbetyg: 7 - Burgaren kunde ha haft mer smak, men coleslawen och pommesen drar upp mitt slutbetyg.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Visa bifogad bild 56952
Scandic Grand Marina, Helsingfors

Spenderade en spontannatt på hotellet och fick en voucher på €17 som spenderades dagen efter. Och mitt val föll på burgaren när jag kom att tänka på den här tråden. Så här är mitt bidrag.

Tillägg: Missade den detaljen.. Så varken ost eller bacon.
Bröd: 7 - Gott, lagom rostat
Kött: 5 - Saftigt men smaklöst.
Pommes: 8 - Riktigt krispiga och bra sälta
Grönt: 8 - Mycket grönt och god tomat.
Coleslaw: 7 - Bland de bättre coleslaw som jag ätit på ett Scandic.

Slutbetyg: 7 - Burgaren kunde ha haft mer smak, men coleslawen och pommesen drar upp mitt slutbetyg.
Om du glömde osten så undrar jag vad det gula är som ligger på burgaren?
 
Toppen