Senaste nytt

SAS Wifi

perhall

Medlem
Norwegians WiFI suger ordentligt - helt oanvändbar för alla som vill hinna svara på mer än ett mail på en tretimmarsflight. Är hellre utan WiFi så att man slipper lägga 20 minuter på att försöka logga in...
Per
 

vicce

Medlem
Norwegians WiFI suger ordentligt - helt oanvändbar för alla som vill hinna svara på mer än ett mail på en tretimmarsflight. Är hellre utan WiFi så att man slipper lägga 20 minuter på att försöka logga in...
Per

Har aldrig fått något wifi på flyg att fungera bra, kopplar och upp sedan står allt och snurrar.
 

Nystrom

Medlem
Vilken tur man har att inte ha behovet att vara uppkopplad under flygningen utan kan ägna all tid till kontemplation samt förtäring av vad serveringsvagnen kan erbjuda......
 

vicce

Medlem
Vilken tur man har att inte ha behovet att vara uppkopplad under flygningen utan kan ägna all tid till kontemplation samt förtäring av vad serveringsvagnen kan erbjuda......

Jag har egentligen aldrig haft behovet av det, utan mer att det är en kul grej. Har möjligheten funnits har jag testat för att se hur det fungerar. Jag tycker det är rätt skönt att ha en stund för sig själv, där man inte behöver vara nåbar.
 

Dr. Miles

Expert
Under den här flygning (Köpenhamn-Hong Kong) upplevde jag en märklig symtom av SAS wifi ombord.

Jag kunde surfa på Googles sidor (sökning, news osv) och även använda Googles tjänster i min telefon, men inte kunde kolla andra webbsidor eller använda andra internetbaserade tjänster.
Detta hände när vi flög över Ryssland.
Nu fungerar wifi:n som det ska (eller kanske inte ska) över kinesiskt luftrum.
 

Crille81

Medlem
Under den här flygning (Köpenhamn-Hong Kong) upplevde jag en märklig symtom av SAS wifi ombord.

Jag kunde surfa på Googles sidor (sökning, news osv) och även använda Googles tjänster i min telefon, men inte kunde kolla andra webbsidor eller använda andra internetbaserade tjänster.
Detta hände när vi flög över Ryssland.
Nu fungerar wifi:n som det ska (eller kanske inte ska) över kinesiskt luftrum.

De gångerna jag flugit ARN-HKG-ARN så har Wi-fi fungerat bra förutom över kinesiskt luftrum då det varit helt stängt.
 

Dr. Miles

Expert
De gångerna jag flugit ARN-HKG-ARN så har Wi-fi fungerat bra förutom över kinesiskt luftrum då det varit helt stängt.
På mina två sista flygningarna mellan Stockholm-Hong Kong v.v. fungerade wifi:n inte alls under hela flygningarna.
Jag kunde inte logga in på SAS wifi sidan och kabinpersonalen kunde inte hjälpa mig med det heller.
 
Toppen