Senaste nytt

SAS Wifi

A

Aurora

Guest
LN-RCY landade precis på LYR som SK4424. Det innebär WiFi ombord på turen till Oslo under eftermiddagen. Trevligt!

Rapporter gjerne hvordan dekningen er fra Svalbard og ned mot fastlandet. WiFi'en baserer seg vel på en geostasjonær satelitt (har jeg blitt fortalt av flyvende crew i SAS) - ergo kan dekningen variere når man kommer langt nord.
 

Agö

Medlem
Rapporter gjerne hvordan dekningen er fra Svalbard og ned mot fastlandet. WiFi'en baserer seg vel på en geostasjonær satelitt (har jeg blitt fortalt av flyvende crew i SAS) - ergo kan dekningen variere når man kommer langt nord.

Funkade först med ca 45 min kvar till landning i Tromsö. Så det du skriver ovan är nog korrekt.
 

Bern

Medlem
Funkade först med ca 45 min kvar till landning i Tromsö. Så det du skriver ovan är nog korrekt.

Humm, då var vi kanske på samma plan TOS-OSL idag (LN-RCY). WiFi funkade sådär för mig, tog en stund innan jag kom in och det avbröts ett par gånger under flighten.
 

fcx

Medlem
Dags att ta upp denna diskussion igen.

Har gjort en helt ovetenskaplig undersökning de senaste månaderna, resultatet är att jag alltid haft wifi till/från OSL och aldrig annars. Idag var det bussgate vid ankomst till OSL, och på vägen till terminalen såg jag 5 plan med wifi!

Är det fler än jag som noterat detta?

Väl ombord tycker jag att SAS wifi funkar mycket bättre än exv. Norwegian, förmodligen för att man inte gör reklam för det ombord så det är inte många som använder det.
 

vicce

Medlem
Dags att ta upp denna diskussion igen.

Har gjort en helt ovetenskaplig undersökning de senaste månaderna, resultatet är att jag alltid haft wifi till/från OSL och aldrig annars. Idag var det bussgate vid ankomst till OSL, och på vägen till terminalen såg jag 5 plan med wifi!

Är det fler än jag som noterat detta?

Väl ombord tycker jag att SAS wifi funkar mycket bättre än exv. Norwegian, förmodligen för att man inte gör reklam för det ombord så det är inte många som använder det.

Hur ser man utanpå att planen har wifi?
 

famhanssons

Medlem
Det är fortfarande gratis för alla EB.



Pris och betalning

• EuroBonus-medlemmar: gratis
• SAS Plus passagerare: gratis
• SAS Go passagerare (och ännu inte EuroBonus-medlem): 59 SEK för flygningar i Norden och 89 SEK för Europaflygningar.

Du kan alltid bli EuroBonus-medlem online ombord och därmed få gratis internet direkt!

Kostnaden för att använda mobila tjänster (sms, samtal och GPRS) beror på din mobiloperatörs roaming-avgifter. Ombord hos SAS omfattas du alltid av internationell roaming, även när du reser inrikes. Som en tjänst till dina medpassagerare, kom ihåg att*ha telefonen*inställd på*tyst läge.
 
Toppen