Senaste nytt

SAS Wifi - Avgift för ekonomiklass från 27 september

Nån som vet om man på nått sätt i förväg kan kolla vilka flighter som utförs av WiFi plan?

Det kan du sjekke på wf.no under " er flyet i rute". Men flyene roteres rundt og hvilket fly som skal fly hvlken rute er ikke offentliggjort før kvelden før avreise(mener det er kl 20.00). Men bare husk at flybytte forekommer likevel.
 

Bryant

Medlem
Nu kostar det att surfa ombord. Sitter på SK1428 mot Arlanda och då kom de olika valen när jag skulle logga in. EBG, ekonomi eller betala med poäng.
 

Bryant

Medlem
Det har för övrigt gått väldigt bra att surfa. Jag har lyssnat på liveAtc appen och surfat runt samtidigt. Snabbheten påminner om mitt 3G.
 

Bryant

Medlem
Ytterligare ett inlägg från mig ;). Jag insåg igår att båda flighterna var med LN-RRK. Vilket innebar att på första flighten för dagen så var wifi gratis för alla, på den sista returen så var det en betaltjänst. Det var en väsentlig skillnad i hastighet på de två flighterna. Sen om det beror på att fler sov på den sena flighten låter jag vara osagt. Min stolsgranne försökte logga in men när han såg att det kostade så struntade han i det.
 

NyfikenGrau

Medlem
Det kan ju bli lite intressant om ett gäng nätberoende ekonomipax får för sig att köpa tjänsten under en flygning - man kan ju räkna med att någon som betalar för tjänsten verkligen behöver den och kommer använda nätet till max. Jag undrar om wifin på planen är dimensionerad för en sådan efterfrågan eller om man bara hoppas på det bästa (att ett fåtal betalar och i så fall bara vill kolla mail).
 

Silferlood

Medlem
Hörde av en kontakt att de nyss bytt satellit, kan vara det..;)) Är det någon ännu som kan dela med sig av sin erfarenhet att köpa för poäng? Jag behöver ju inte göra det det ;).
 
Last edited:
För att få lite mera fakta vore det kanon om de som frekvent reser på sträckan laddar ned appen bredbandskollen och gör en körning från SAS trådlösa och rapporterar till BC - är det som 3G surf är det ju helt ok.
 
Jag har egentligen inget emot att de tar betalt, så länge det fungerar. Just nu sitter jag på SK1415. Det går inte speciellt fort och hade jag betalat för detta hade jag blivit besviken. Men nu är det gratis och då är det ok.

Vi får hoppas att det går slött pga att alla vill försöka koppla up sig. Som Palazzi säger i en tidigare post.
De gånger jag använder Wifi på tex Lufthansa och BA (001/002) så funkar det skit bra. Men då är det ju också ett begränsat antal som använder det iom att man får betala för det i ekonomi (LH) och på BA är det bara 30stolar eller något sådant så löser sig automatiskt :)
 
Med tanke på att servicen inte 100% kan garanterats hade jag häldre sett en "betala per MB nerladdad" kostnad med ett maxtak på priserna de nämner.

Men helt rätt av SAS att ta betalt för det. Då kan man också som konsument kräva en funktionalitet. Känns "fel" att gnälla på norgeflygs wifi när det är gratis.

EDIT: och jag vet inte vad det är man jag har då aldrig fått norgeflygs wifi att funka. Eller om det har funkat har det gått hopplöst sakta.
 
Toppen