Senaste nytt

SAS Wifi - Avgift för ekonomiklass från 27 september

Alx

Medlem
Åkte häromdagen för första gången med ett SAS-plan med wifi. Jag kan inte påstå att jag var särskilt imponerad. Extremt saktfärdigt och tappade connection ungefär varannan minut. OK så länge det är gratis, men jag hade blivit besviken om jag hade betalt för detta. Vi får hoppas att det blir bättre när antalet användare indirekt begränsas. Idèn om wifi ombord är ju i övrigt jättebra.

Intressant är också det faktum att skillnaden mellan SAS och lågprisflyget blir ännu mer otydlig nu när Norwegian från och med 27 september erbjuder sina passagerare en gratistjänst som SAS väljer att ta betalt för. Personligen tror jag att SAS hade vunnit mycket på att fortsätta att erbjuda gratis wifi. Något som inte hade kostat SAS särskilt mycket men hade gett de en stor konkurrensfördel gentemot LH, BA, AF m.fl. inom Europa.
 

agehall

Medlem
Det är visserligen bra att det fortsätter vara gratis för EBG, men det finns väldigt många EBG på SAS flighter...

Hsh, jag har inget emot att de tar betalt för tjänsten.
 

seat56f

Medlem
Personligen tror jag att SAS hade vunnit mycket på att fortsätta att erbjuda gratis wifi. Något som inte hade kostat SAS särskilt mycket men hade gett de en stor konkurrensfördel gentemot LH, BA, AF m.fl. inom Europa.

Bara om de haft kapacitet så att det faktiskt fungerat. Hittills har jag "haft tillgång till" WiFi på både Norwegian och SAS - men som mina "-tecken antyder har det inte funkat tillfredställande någon gång. Ibland har mailklienten fått igenom några paket så det pipit till, men surf kan jag inte minnas att jag fått till för annat än ett "va coolt, jag kan surfa i luften"-ögonblick.

Så om det funkar för status- och premiumpax så borde det vara en större konkurrensfördel gentemot dessa?
 

Europa

Medlem
Åkte häromdagen för första gången med ett SAS-plan med wifi. Jag kan inte påstå att jag var särskilt imponerad. Extremt saktfärdigt och tappade connection ungefär varannan minut. OK så länge det är gratis, men jag hade blivit besviken om jag hade betalt för detta. Vi får hoppas att det blir bättre när antalet användare indirekt begränsas. Idèn om wifi ombord är ju i övrigt jättebra.


Kan inte annat än att hålla med, har åkt på en flight med SAS WIFI och det fungerade inte alls skulle jag vilja påstå, så länge det är gratis så är det väll ok, men om det kostar så är det ju oacceptabelt.
 

Gnopps

Medlem
Som många andra håller jag med om att det är rimligt att ta en avgift för det här.

En liten önskan: Kostnadsfritt för Star gold också, inte bara EBG.
 

Agö

Medlem
Men är inrikes/intra Skandinavien inte redan överrepresenterad av EBG? I så fall surfupplevelse kommer inte förbättras speciellt mycket de rutterna.

En vanlig morgon eller kväll på CPH-ARN eller v.v. är det säkert 25-30 % EBG och 10-15 rader med pax i "C" och Y. Det lär inte bli någon stor förändring i kvalitet dessvärre på denna sträcka.
 
Toppen