Senaste nytt

SAS Webshopping

Berglund

Medlem
Folk är ju för roliga som signar upp sig och omedelbart efter säger upp abonnemanget. Det blir ju då väldigt tydligt att man inte är intresserad, om än möjligen att det är "tillåtet och enligt reglerna". Jag signade upp mig på alla tre, innan det stod något om endast danska Eurobonuskunder, jag använde var och en av tjänsterna och valde sedan att avsluta inom min provperiod men efter att ha loggat in, använt och på ett rimligt sätt utvärderat respektive av tjänsterna.
 
Folk är ju för roliga som signar upp sig och omedelbart efter säger upp abonnemanget. Det blir ju då väldigt tydligt att man inte är intresserad, om än möjligen att det är "tillåtet och enligt reglerna". Jag signade upp mig på alla tre, innan det stod något om endast danska Eurobonuskunder, jag använde var och en av tjänsterna och valde sedan att avsluta inom min provperiod men efter att ha loggat in, använt och på ett rimligt sätt utvärderat respektive av tjänsterna.

Verkar inte hjälpa mycket i mitt fall för de är precis så jag gjort. Den ena som de tagit poäng på är jag fortfarande medlem på så tror inte de gjort någon jätteundersökning utan bara dragit de danska sajterna. Har dock aldrig fått upp dem som poäng i portalen utan den jag fått försvann när de började införa det kring danska reglerna.
 
Jag såg nu att både Zetland, Storytel och Mofibo har dragit pengar.
Kan det verkligen vara riktigt?

Ok, om dom anser att man som svensk inte har rätt att ta del av erbjudandet, men då ska väl avtalet i sin helhet ogiltigförklaras? Dvs. Inget abonnemang, inga poäng och inga dragna pengar.
Dom kan väl inte välja ut vilka delar av avtalet som passar dom utan det måste väl vara antingen eller?

edit: Bortse från detta. Det är jag som är en idiot. Fick för mig att det var 30 dagar gratis när det bara var 14 dagar.
Låt det här bli en påminnelse för oss alla att KOMMA IHÅG att säga upp dessa gratis-abonnemang i tid.

Det som skulle bli 3 900 gratis poäng blev istället 0 poäng för 367:- (DKK)
Fail!!!
 
Last edited:
Jag såg nu att både Zetland, Storytel och Mofibo har dragit pengar.
Kan det verkligen vara riktigt?

Ok, om dom anser att man som svensk inte har rätt att ta del av erbjudandet, men då ska väl avtalet i sin helhet ogiltigförklaras? Dvs. Inget abonnemang, inga poäng och inga dragna pengar.
Dom kan väl inte välja ut vilka delar av avtalet som passar dom utan det måste väl vara antingen eller?

Om du inte sagt upp det innan gratisperioden är slut tror jag att dom har rätt att debitera dig eftersom när du signade upp så gjorde du det på deras sida enligt de villkoren. Eurobonus dealen regleras inte i det avtalet. Erbjudandet via SAS är något separat. Så tolkar jag det iaf.
 
Toppen