Senaste nytt

SAS Webshopping

PederR

Medlem
Samma här inte en poäng från något köp :-( har även testat DI och DN utan poäng. Använder webbläsaren Chrome med avstängd ad-blocker.

Har inte fått poäng för varken Hallon, Zetland, Storytel, Mofibo eller Ztory trots att jag gjorde köp för ca 40 timmar sedan. Har inte ens fått från Eurobonus om att "Poäng är på väg" - någon som stött på liknande problem? Brukar man inte åtminstone bli notifierad direkt om att köpet är registrerat hos SAS Eurobonus?
 
Det är förmodligen lönlöst att jaga företagens kundtjänster, som i regel inte känner till alla möjliga samarbeten, och ännu mindre vet om hur de fungerar. Dessutom finns följande text på (alla?) villkor i portalen:
"OBS: Alla frågor angående fördelning av EuroBonus-poäng ska hänvisas till Earn Shoppens kundservice."
Med "Earn Shoppen" avses alltså portalens kundtjänst.
Butikerna har avtal med olika affiliate-nätverk som i sin tur har avtal med olika sidor för marknadsföring. Oftast har dessa marknadsföringssidor ingen kick-back, och affiliatenätverken rullar ut butikerna på tusentals sidor. Butikerna har alltså ingenting direkt med SAS eller Eurobonus att göra.

Därför var det ambitiöst av Fello att åtm kolla upp det, men gissar att de (helt riktigt) återkommer med hänvisning till SAS Earn shop.
 

HCas

Medlem
Det är som regel hit-and-miss både om det funkar eller inte och hur det funkar. Ibland reggas det direkt efter köpet under "poäng på väg" och betalas ut efter ett tag, ibland reggas det direkt under "på väg" men fastnar där tills man gör en påstötning, ibland får man poängen nästan direkt in på kontot, ibland droppar poängen in efter ganska lång tid utan att först ha synts i "poäng på väg", och ibland får man inga poäng alls utan att retroregga.

Mitt generella råd är att hålla koll på sina köp och kontakta kundtjänst om: 1) poängen varken har betalats ut eller syns under "poäng på väg" 8 veckor efter köp 2) om poängen har fastnat mer än tre månader i "på väg".
 
Samma här inte en poäng från något köp :-( har även testat DI och DN utan poäng. Använder webbläsaren Chrome med avstängd ad-blocker.

Märkligt att det är så annorlunda från användare till användare. :/ Jag fick mina poäng ca 1 timme efter "köp" på Zetland, och då körde jag Chrome med aktiv ad-blocker (gjordes idag).
 

mackan33

Medlem
Fanns ju en del vettigt att köpa på Mat.se

IMG_4827.jpg
 
Toppen