Senaste nytt

SAS Webshopping

India Alpha

Medlem
Gick precis in på SAS och kikade, där hittade jag till min stora förvåning en shop...

Nu vet ju alla här redan om detta men för en annan som inte gått in på SAS.se mer än 1-2 gånger om året så här långt så var det i alla fall en trevlig sak att upptäcka.

Jag tänkte satsa på EBG och fixa lite extra poäng osv till SAS.

Jag såg nu dock att man kan få poäng på köpen man gör via SAS och detta inkluderar tex Apple.
8 poäng / 100:- på Apple vilket ger 800 poäng på 10.000:- i alla fall, inte fy skam.
Sen en massa sidor utöver det såklart, som erbjuder poäng - vissa av dom riktigt mycket poäng såsom liveit. (40 / 100:)
Webhallen, Misco, NetOnNet, supportersplace etc.
Tänk om SAS kunde fått till japanphoto eller Cyberphoto, vilken dröm .. då man tänkt införskaffa ett nytt kamerahus snart.

Mina funderingar:
Det är ingen hake?
Att man måste handla med SAS Mastercard eller liknande?
Står ju inget om det men tänkte ändå fråga expertisen.

Antar att poängen inte räknas mot status men ändå skönt att kunna inkassera lite extra poäng på detta vis, speciellt då jag inte kan fixa SAS Diners eller SAS MC i dagsläget. :)

Förmodar att det redan finns en tråd som behandlar ämnet men jag kunde inte finna den, AHO eller annan ur redaktionen får gärna slå ihop trådarna om så är fallet.

Handlar regelbundet kontorsvaror via ett bolag som heter kontorsgiganten. Funkar hur bra som helst. De tar dessutom in produkter som de inte har i sortimentet efter lite övertalning. Allt möjligt. Snabb leverans, bra priser och bra poängexchange för väldigt tråkiga inköp. Och jag har aldrig haft problem att få ut poängen. Brukar ta 4 veckor..
 
inkClub har erbjudande, 900 poäng / köp istället för det normala 450.
(Även fler butiker som har dubbla poäng, se deras portal *SOMMAR 2012* för mer information.

Jag drog en beställning från 2 "olika" klubbar, dvs inkClub + batteryclub så man fick gratis frakt.
900 EB poäng för 107:- är väl ganska bra? :confused:

För att få poäng hos InkClub måste du betala dina ordrar med kort (ej faktura) och handla för minst 100 kr. Du får inga poäng för beställningar under 100 kr. Erbjudandet är giltigt t.o.m. 31 augusti och får utnyttjas max 3 gånger per medlem.

Jag blir dock lite ... konfunderad angående denna text:
""Vi förbehåller oss rätten till sedvanlig kreditprövning innan leverans genomförs.""
Say what? Betalade ju med kort.. :confused:
 
Last edited:

Ubbe

Medlem
Räknar med att formuleringen max tre ggr / kund är mitt fel och även lägsta inköp som ger poäng 100 Skr. Det tog tid men jag fick mina nästan 50 000 poäng. Kommer dock troligtvis inte att handla hos Ink club igen. När det gäller reflexväst biten så fick jag några poäng men långt ifrån alla. Kände dock att det inte gick att dra det ärendet vidare. Firman måste ju fått en chock när de på några dagar sålde flera tusen reflexvästar... :)
Normalförsäljning nått hundratal på ett år...
 

Timotey

Medlem
Återupplivar denna tråd. Måste bara säga att jag älskar shoppingportalen, varje månad handlar jag hårvax från Lyko som genererar lite poäng, alla födelsedags och julklappar handlas också från shoppingportalen och idag köpte jag 4st continental däck till bilen och får 750 poäng för det. Men kom precis på att jag borde köpt dom i 4 olika omgångar och istället fått 3000 poäng, vilket jäkla misstag.

Är det fler än jag som är frekventa användare av shoppingportalen, inte bara de som köpt reflexvästar och linsvätska?
 

forastero

Medlem
Jag har använt portalen ibland när jag ändå skulle köpa något (t ex böcker) men det senaste året har jag inte fått några poäng alls därifrån trots att jag handlat genom portalen flera gånger...eftersom det kan ta så lång tid att få in poängen hinner jag ju glömma bort att kolla det också, och då blir det svårt att klaga på det i efterhand. Nåja. När det funkar är det bra. :)
 

Homer

Medlem
Återupplivar denna tråd. Måste bara säga att jag älskar shoppingportalen, varje månad handlar jag hårvax från Lyko som genererar lite poäng, alla födelsedags och julklappar handlas också från shoppingportalen och idag köpte jag 4st continental däck till bilen och får 750 poäng för det. Men kom precis på att jag borde köpt dom i 4 olika omgångar och istället fått 3000 poäng, vilket jäkla misstag.

Är det fler än jag som är frekventa användare av shoppingportalen, inte bara de som köpt reflexvästar och linsvätska?

Jag har också köpt däck, men från Däckonline de var mycket billigare på de jag skulle ha, fler poäng från bythjul hjälpte inte.
 

Ubbe

Medlem
Inge hake, förutom att de kan vara svårt att kvittera ut sina 10.000p vid köp av 500 reflexvästar (som många på sidan fått erfara :p).

En del mindre bolag som står nämnda på listan med väldigt hög poäng/krona ratio kan ibland vara ovilliga att "skicka ut" sina poäng, men det brukat lösa sig efter klagomål :).
Har inte alla fått ut sina reflexväst poäng? Om nej kontakta mig via PM eftersom jag känner mig skyldig till denna fantastiska deal. Om Ja så posta er positiva erfarenhet så fler kan ta del av hur möjligheter kan finnas i vardagen.
Sen för att räta upp diskussionen så gav ett inköp av 100 reflexvästar 50000 i poäng och var då bättre än US-Airways 100% deals sett/Skr. Jag känner inte till att någon som hakade på denna deal upplevde problem med att få ut sina poäng, men du @Palassi som redaktör kanske kan verifiera motsatsen. Jag hjälper gärna till i de fall någon känner sig lurad på denna deal ( gäller givetvis inte SBM eller SAS Eurobonus ). PM om bekymmer om ni inte vill lägga upp er sak här vilket jag skulle föredraga.
 
Toppen