Senaste nytt

SAS Webshopping

Ilmu90

Medlem
Måste hitta ett bra sätt att ha koll på köp, nu har jag inte gjort så mycket men har nog missatnågra poäng in och kan inte efterregistera för jag har för dålig admin på det här än så lnge, hur gör ni andra?

Jag brukar avvakta en dag från att jag gjort ett köp för att se om jag fått något bekräftelse från sas som säger att köpet har registrerats. Om inget mail kommer brukar jag lägga in en påminnelse i min telefon 8 veckor från inköpsdatumet.
 

aldrighemma

Medlem
Måste hitta ett bra sätt att ha koll på köp, nu har jag inte gjort så mycket men har nog missatnågra poäng in och kan inte efterregistera för jag har för dålig admin på det här än så lnge, hur gör ni andra?
Jag lägger in alla förväntade poäng aktiviteter (inte bara EB poäng) i ett excel blad. Det inkluderar resor, shopping, hotell, hyrbilar etc. Sedan är det "bara" att följa upp och pricka av en gång i veckan eller så, för att kunna retororegistrera allt som inte kommer in av sig själv.
Jag tror inte det finns någon annan genväg som fungerar faktiskt...
 

Syversen

Medlem
För SAS Webshopping är det inte dumt att ha en skärmdump på aktuellt erbjudande, framförallt vid kampanjer för att styrka att man har rätt till en viss mängd poäng. Har blivit fel för mig vid något tillfälle.
 
Måste hitta ett bra sätt att ha koll på köp, nu har jag inte gjort så mycket men har nog missatnågra poäng in och kan inte efterregistera för jag har för dålig admin på det här än så lnge, hur gör ni andra?

Jag för bok över alla köp.
Röd = Köp som inte blivit registerade.
Blå = Köp som blivit registerade men poäng ej överförda.
Grön= Köp där poängen blivit överförda.

Exempel
upload_2018-12-12_8-53-51.png


Edit: Jag tar alltid kopia på kvittot direkt i mailen eller på skärmen och sparar på datorn. Tar även en print på det aktuella erbjudandet från Earnshop.
 

El0

Medlem
Jag för bok över alla köp.
Röd = Köp som inte blivit registerade.
Blå = Köp som blivit registerade men poäng ej överförda.
Grön= Köp där poängen blivit överförda.

Exempel
Visa bifogad bild 83252

Edit: Jag tar alltid kopia på kvittot direkt i mailen eller på skärmen och sparar på datorn. Tar även en print på det aktuella erbjudandet från Earnshop.
Jag har ett likadant ark, lägger även in ordernummer. Tar 15 sekunder att lägga in något efter ett köp.
Jag har conditional formatting så att om 8v passerat sedan så markeras fältet illrött och när jag har ett par st så copypastar jag bara alla "röda rader" och skickar via mail till loyaltykey och efter någon dag sitter poängen på kontot.
Screenshot 2018-12-12 at 14.07.46.png
 

Jönsson

Medlem
Tjenare!

Läste att du har beställt ifrån Rituals tidigare. Förutom att skriva i Eurobonusnumret före betalning, krävdes det inte att först logga in i SAS Webshopp först, och sedan klicka sig till Rituals därifrån?

Tack på förhand!
Om jag minns rätt så kommer inte rutan där man fyller i Eurobonus upp om man inte gått via länken på Eurobonus.shopping. Enklast är givetvis att dra eurobonuskortet i en ritualsbutik innan betalning.
 

Mikado

Medlem
Tjenare!

Läste att du har beställt ifrån Rituals tidigare. Förutom att skriva i Eurobonusnumret före betalning, krävdes det inte att först logga in i SAS Webshopp först, och sedan klicka sig till Rituals därifrån?

Tack på förhand!

Jag beställde utan att gå via SAS webb. Fyllde i eurobonusnumret i samband med beställningen på Rituals. Har inte fått poängen än men däremot fått mejl om att poäng kommer inom kort!
 
Tjenare!

Läste att du har beställt ifrån Rituals tidigare. Förutom att skriva i Eurobonusnumret före betalning, krävdes det inte att först logga in i SAS Webshopp först, och sedan klicka sig till Rituals därifrån?

Tack på förhand!

När jag gjorde min beställning så gick jag inte via SAS sida. Jag fick upp en ruta i min varukorg där jag kunde ange EB nummer.
 

Big Birger

Medlem
Någon som testat att beställa tallrikar från Fyrklövern för 99 kr för att få 1500 poäng?

Tolkar det som att det går utmärkt att säga upp "abonnemanget" direkt, om man inte blir våldsamt förtjust och tycker att 488 kr är toppen för ett kuvert i månaden i 12 månader för att få en komplett uppsättning tallrikar för en tomtearmé. :)
 
Toppen