Senaste nytt

SAS Web check-in öppnar tidigare?

Axel55

Medlem
Jag lyckades checka in via den Danska sidan när check in inte ens har öppnat. Tips om ni flyger i go och vill boka plats tidigt!
 

Axel55

Medlem
Det har länge gått att checka in 36h före flight på webben, även gamla webben alltså. Trots att SAS säger 22h eller vad det är.
Okej det hade jag missat helt, checkar alltid in via appen men såg att det var öppet på danska hemsidan när jag var inne och kollade på den nya hemsidan. Bra att veta.
 

NotRyan

Medlem
Okej det hade jag missat helt, checkar alltid in via appen men såg att det var öppet på danska hemsidan när jag var inne och kollade på den nya hemsidan. Bra att veta.
Även i appen har du sedan flera år kunnat checka in 36 h innan men du måste fylla i pnr själv i check-in flödet.
 

Hachans

Medlem
Observera att detta inte går om man har anslutningsflyg. Då måste man vänta till 36 timmar innan anslutningsflyget går. Antar att mekanismen finns för att man ska kunna checka in alla benen i en resa samtidigt.
 

jlarsson

Medlem
Jag har utan problem kunnat checka in på anslutningsflyg som har avgång mer än 36 timmar framåt i tiden. Bara första flygningen faller inom 36-timmars ramen.
 

NotRyan

Medlem
Har man anslutning så har man nästan garanterat BN1 på den senare flighten :) Been there, done that... Vissa longhaul från utestation öppnar dock inte 36h innan har jag märkt...
 
Toppen