SAS vs Swiss i Business

Diskussion i 'Star Alliance' startad av thsred, 2 Juli 2016.

1. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Tänkte boka resa till USA och står och väljer mellan SAS eller Swiss. Vad är för och nackdelarna med dessa två produkter tycker ni (ffa sedan SAS har ny kabin). Har EuroBonus så SAS kommer ju att ge mig 8000-9000 mer poäng än Swiss, men å andra sidan är de i nuläget 3000 kr dyrare.

Detta är ju naturligtvis en helt personlig åsikt, men tänkte kolla vad ni tycker...

2. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Imho så tycker jag att SAS är att föredra. Oftast (men långt ifrån alltid) mer personligt och trevligt bemötande. Maten är minst lika bra. Kabinen är trevligare med bättre stolar. Fast 3000 kr är ju alltid 3000 kronor.

3. Aurora

Aurora Medlem

Bedre stoler hos SAS, mer romslig. Bedre mat. Maten i Swiss biz skuffet virkelig!
    Crewet hos Swiss snakket veldig dårlig engelsk, men det kan ha vært et engangstilfelle.

4. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag föredrar Swiss, har alltid gjort, gillar hårdvaran( i motsats till flera andra) . Får alltid bra service, maten kan alltid diskuteras , men är priset 3000 billigare är valet självklart tycker jag.

gusten och Helge Haugen gillar detta.
  5. Stenis32

Stenis32 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föredrar Swiss, men kolla upp om det är en A340, den businesshårdvaran brädas lätt av SAS!

6. Jag har inte varit ombord nya SAS, men det ser bra ut.

På Swiss om du kan få den nya B777-300ER så är det en himla bra produkt, särsklit om du kan få platser som 4A, 6A..

jerixon och Helge Haugen gillar detta.
  7. Original

Original Medlem

Tycker Swiss hårdvara varit bra men med nya SAS business är valet enkelt om allt annat är lika. 3000 kronor för 8000 EuroBonus-poäng känns tveksamt om det inte är bättre flygtider.

8. JohanA

JohanA Medlem

Smaken är delad, SAS mjuka service har förbättrats markant senaste åren. Nya hårdvaran är dock ingen hit, den är hårdare än trä och har en trång känsla.

A330/340 på Swiss är rymligare känsla men har problem med luftkudden. B777 har jag inte testat ännu.

9. mha321

mha321 Medlem

Personligen tycker jag sas klart vinner på hårdvara utom just detta - de bästa platserna på swiss nya 777 är helt klart ett eller två snäpp bättre än sas nya. Övriga platser på 777 tycker jag är hyfsat likvärdiga, och sas vinner över den gamla swiss-kabinen på 330/340.

Gällande hårdvara. Servicen är en annan sak, det handlar mer om dagsformen i båda fallen tycker jag. Båda varierar, men sas har både lite högre toppar och lite djupare dalar.

011430121 gillar detta.
  10. Kevinator

Kevinator Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är flygtiden och routingen ytterligare en parameter, eller är det endast pris och poäng som är intressanta?

flygahitochdit gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!