Senaste nytt

SAS VIP Plus kampanj inom Norden (boka senast 2016-MAR-13)

niklaswik

Medlem
En snabb fråga om ombokning av "VIP Plus" (eller vanlig plus tydligen, eftersom det verkar vara samma). Hur långt varsel krävs för ombokning? Kan man göra det "fram till avgång" utan avgift?
 

ARNBER

Medlem
Vet ej om det har redan nämnts här men tydligen så bokas VIP SAS Plus i en annan bokningsklass än A vilket kan orsaka högre ombokningskostnaden. Försökte just nu omboka min resa till London som jag hade bokat i VIP Plus och när jag ringa kundsupporten så sa dom att det går inte boka om VIP PLUS biljetter till Plus biljetter i bokningsklass A, fast man måste boka om till en dyrare bokningsklass (vet ej vilken). Samtidigt måste både ut- och hemresan ombokas. Man får dock lika många poäng vår VIP Plus som för vanlig Plus. Bara lite heads-up
 

olo

Medlem
Idag bokade jag om en biljett bokad på kampanjen, till en senare avgång samma dag. Biljetten var bokad i A-klass, vilket det även fanns tillgång i på avgången jag ville med. Trots att nuvarande fare gav ett femhundra kronor högre pris i A-klass bokades jag om utan kostnad. Ombokningen gjordes per telefon.
 

nota bene

Medlem
Idag bokade jag om en biljett bokad på kampanjen, till en senare avgång samma dag. Biljetten var bokad i A-klass, vilket det även fanns tillgång i på avgången jag ville med. Trots att nuvarande fare gav ett femhundra kronor högre pris i A-klass bokades jag om utan kostnad. Ombokningen gjordes per telefon.
Låter i princip korrekt. Det är bokningsklass som avgör normalt sätt - inte om de har ändrat priset (=nya fare rules) för bokning idag.

Jag har precis bokat av några VIP-Plus som kom i kläm med viktigare saker.
 

Dr. Miles

Expert
Idag bokade jag om en biljett bokad på kampanjen, till en senare avgång samma dag. Biljetten var bokad i A-klass, vilket det även fanns tillgång i på avgången jag ville med. Trots att nuvarande fare gav ett femhundra kronor högre pris i A-klass bokades jag om utan kostnad. Ombokningen gjordes per telefon.
Gjorde du ombokning efter avresa eller före avresa?
 
Toppen