Senaste nytt

SAS vinterkampanj?

Hur bra som helst, men är det någon som vet hur man ska göra om man inte vill resa från ARN utan hellre från CPH (eftersom man bor i Malmö)? Bokar man t.ex. Tokyo för 3 987 SEK, så får man ARN-CPH-NRT och tillbaka för det priset, men om jag söker direkt CPH-NRT kostar det 4 823 SEK. Går jag via bannern på sas.dk får man CPH-NRT för 3 999 DKK (vilket ändå blir runt 4800 SEK).

Kan jag boka ARN-CPH-NRT ToR och sen strunta i (eller avboka?) ARN-CPH-delen av resan?
 

Dr. Miles

Expert
Hur bra som helst, men är det någon som vet hur man ska göra om man inte vill resa från ARN utan hellre från CPH (eftersom man bor i Malmö)? Bokar man t.ex. Tokyo för 3 987 SEK, så får man ARN-CPH-NRT och tillbaka för det priset, men om jag söker direkt CPH-NRT kostar det 4 823 SEK. Går jag via bannern på sas.dk får man CPH-NRT för 3 999 DKK (vilket ändå blir runt 4800 SEK).

Kan jag boka ARN-CPH-NRT ToR och sen strunta i (eller avboka?) ARN-CPH-delen av resan?

Nej, men du kan skippa av sista delen av Köpenhamn->Stockholm.

http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/4470-skippa-foersta-delen-pa-resan.html
 
Og det ser ud til at CPH-ARN koster omkring 650 SEK så den medvetna resenär booker fra Arlanda, køber en enkeltbillet CPH-ARN, skipper det sidste segment og tjener 1000 EuroBonus point ekstra.
 

Okej, så jag måste starta resan från Stockholm men på vägen tillbaka kan avbryta när jag kommer till Köpenhamn? Dvs på vägen dit flyga CPH-ARN-CPH-NRT? Haha, jag kan förstå varför det blir så, men det känns rubbat.

Av ren nyfikenhet, eftersom jag då är incheckad på hela hemresan, kommer de sakna mig i gaten på CPH-ARN-flyget eller kan man säga till i förväg att man inte kommer dyka upp?
 
Av ren nyfikenhet, eftersom jag då är incheckad på hela hemresan, kommer de sakna mig i gaten på CPH-ARN-flyget eller kan man säga till i förväg att man inte kommer dyka upp?

Du starter allerede i Tokyo med at sige at bagagen kun skal checkes ind til CPH, vel på CPH siger du i servicecenteret at du ikke skal med alligevel. (Find evt. på en passende omgang BS hvis der er spørgsmål)
 
Toppen