SAS vinnare av Årets Bästa Kundservice i Sociala Medier

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Funcadelic, 12 Maj 2016.

1. Funcadelic

Funcadelic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte haft någon kommunikation med SAS på sociala medier, förutom kanske kanske här på BC.se om detta räknas in i sociala medier.

Jag ställer mig också frågande till vilka som är med i tävlingen - verkar ha varit någon typ av nomineringsförfarande. Trick för att lyfta intresse för tävlingen, eller välförtjänt vinst för SAS, vad säger ni?

SAS vinnare av Årets Bästa Kundservice i Sociala Medier | SAS

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl en sån där reklamaward som man betalar en slant för att vara med i, skickar in sin motivering om varför man ska vinna, sedan väljs man ut. Finns säkert 40st minst inom kundnöjdhet och denna kanske bara SAS och inte många andra hade hittat och anmält sig till

3. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att de verkar välja att svara på vad som passar dem själva när jag frågar saker är jag inte beredd att hålla med... :)

4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, men det är ju en 'Marketing Award' så det har ju inget med verkligheten att göra. Det är inte ett oberoende organ som har granskat alla kundtjänster och hittat det bästa, utan ett marknadsföringstrick som de flesta företag använder sig av. Dock kan man väl inte vara helkass för att 'vinna' men man behöver inte vara bäst eller ens bra.

5. Johanna

Johanna Medlem

Jag har kontakt då och då med SAS på Twitter. Där är dom snabba och service minded.

6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller så har de jämfört skillnaden mellan kundtjänsten i social media med respektive företags traditionella kundtjänst, och dör hade SAS störst positiv skillnad? ;)

7. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte för att jag har så stor erfarenhet av sas i sociala media men om det är skillnaden som man mäter så är det inga under som ska ske för att de ska vara bättre där än i de traditionella kanalerna... :)

8. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De svarar i alla fall i sociala medier. :)

9. Johanna

Johanna Medlem

Jag tror det är så att det de flesta företag inte har någon riktig koll på hur de ska använda sociala medier. Då är det inte så svårt att bli bäst.

10. Nystrom

Nystrom Medlem

Facebook, Twitter, Instagram mfl i all ära, det är bättre att möta representanterna öga-mot-öga i en konstruktiv feed-back med alternativa förslag till lösningar

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!