Senaste nytt

SAS vill utvidga möjligheterna för oss med bonuspoäng

harlekin

Medlem
Jösses, kanske en av de mest långsökta artiklar jag läst i AB (och det säger inte lite). Men journalister har ju all makt att vinkla sin story som de vill.

Vill de ha en negativ vinkling så skriver de "SAS tar 198 kr för en muffin - Om du köper EuroBonuspoäng för pengar, och sedan använder dessa poäng för att köpa en muffin (istället för att bara betala din muffin med pengar direkt och få den för 30 kr)"

Vill de ha en positiv vinkling så skriver de "SAS bjuder på gratis muffins - Allt du behöver göra är att tjäna poäng på flygresor och kreditkortsutgifter som du ändå hade haft, så kan du sedan växla in dessa poäng mot gratismuffins efteråt".

Tappar tyvärr alltmer respekt för journalistkåren.
 

Tjaeng

Medlem
Men ska man räkna med rabatten skall man inte jämföra med ordinarie pris?:confused:

Man ska bara räkna så som kretinerna på på den danska resesajten har gjort om man gör det konsekvent. Med andra ord, det är berättigat att tycka att 900 eb-poäng motsvarar 198kr endast om man samtidigt har inställningen att man tjänat/sparat 4000 x 0,22 = 880kr genom att få 4000p för ARN-EWR.
 

Bridgeman

Medlem
Ett gott skratt förlänger livet har jag hört. Jag skrattar hela dagar.:D jag är upp i 55 år nu. Men känner mig som 27 ibland:rolleyes: samt beter mig som 17 stundtals.:cool:
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag är en sån där sällanresenär med SAS som först nu kan få någonting alls för mina poäng, har aldrig ens kommit upp till en bonusresa till LYR förr - nu ser jag däremot fram mot att bränna hälften av alla mina poäng på en saftig SAS-muffin!
 

NotRyan

Medlem
Vad är en poäng värd, om du räknar på normalt pris för en First class biljett t.o.r till Tokyo med maximalt antal flighter dividerat med 190.000 poäng?

Man kan vinkla det på vilket sätt man vill beroende på syfte, titta bara på hur nämnda tidning "rasade" när SAS förbättrade/förenklade bagagereglerna, då skickade man ut en snubbe med 2 kilo bagage delat på två(!) väskor.

Mvh
/NotRyan
 
Det finns ingen valuta på jorden som har stor skillnad i växelkurs köp/sälj som flygpoäng/miles.

Den som maximerar inköp/spendering jämfört med den som gör sämsta möjliga val har säkert 5000% bättre växelkurs.
 

Alf

Medlem
Detta är en av bristerna hos SAS, kaffe och muffins skall så klart vara gratis även bakom skynket.
Det är detta om skall skilja vårt SAS från lågprisbolagen.
 

agehall

Medlem
Vi drev rätt hårt med SAS när vi var på ARN och träffade dem 2011 och de annonserade detta. Undrar vad som fick journalister att snappa upp det nu, 1,5 år after-the-fact..?
 

Palazzi

Medlem
Tycker personligen att kaffe duger alldeles utmärkt bakom skynket, tills den dag man plockar bort business class. Desto mer man får i ekonomiklass, desto mindre vill man betala för en business som håller "SAS-klass" (inom Europa dvs). När business plockas bort (JA, när...) så kan de givetvis höja priserna 10kr för att bjuda på en muffin.

Utan status eller 1:a klass-biljett kostar kaffe 240SEK på SJ (med poäng alltså:p)
 
Toppen