Senaste nytt

SAS vill ha din hjälp att bli bättre

niksal

Medlem
Jag har också nu både röstat och lämnat två förslag. Stopover på *A awards får min röst om vi får förslaget upp på sidan! Så tänkte jag länge på att föreslå EB poäng enligt marketing carrier och inte operating carrier, men det kanske inte är något SAS kan göra något åt utan är en *A grej?
 

Traveller

Medlem
<blockquote><strong>Pia-Pernilla;58015 wrote:</strong> Hej på er Det är första gången jag är här, så jag känner mig faktiskt lite vilsen. Men i alla fall,det är jag som är Pernilla Thelenius och jag är ansvarig för My SAS Idea. Vi tittar just nu på vad det är som krånglar med Facebook connect. Det ska vara åtgärdat ikväll hoppas vi.Och hör ni - Tack för alla fantastiska idéer ni kommit in med på My SAS Idea redan! Jag är imponerad! Vi ses och hörs igen :)</blockquote>
<br />
Pernilla. Många av oss som flyger ofta med SAS vill ju gärna kunna ha en direktkontakt för t.ex synpunkter eller beröm. Har du någon sådan vi kan använda? Din till exempel? Jag tror att du på det sättet kan få än mer info/tankar/synpunkter än genom det officiella forumet. :)
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Pandion;58018 wrote:</strong> Ett tips kan vara att SAS inrättar en företagsrepresentant här. Air France/KLM har det redan, och jag tror SAS skulle må bra av att också ha det.</blockquote>
Detta har nämnts av tre personer och även föreslagits direkt i My SAS Idea.<br />
<br />
Jag vill gärna påpeka att om SAS vill överväga detta förslag finns det inga hinder för vår del.<br />
Det enda kravet vi har är att personen ifråga accepterar de regler vi satt upp för en företagsrepresentant, det handlar främst om att forumet inte får missbrukas samt att medlemmarnas integritet måste respekteras. Vi måste även kunna få personens identitet bekräftad så företagsrepresentanten är genuin.
 

Jonas C

Medlem
Dela ut lounge vouchers till EBS. Ge försmak av guldförmånerna som i sin tur kan leda till ökad lojalitet hos vissa av dem. Skrota SmartPass och bygg in chip i korten istället, det blir nog bra mindre krångel i alla fall.<br />
<br />
Jag vet att ni på SAS är starkt motvilliga till att återinföra fri mat i Economy. Men varför inte göra en kompromiss? Ur ett kundperspektiv är nog frukosten den viktigaste måltiden på dagen, så varför inte servera den gratis och sedan erbjuda mat till försäljning under resten av dagen, dvs samma servicekoncept på EU flygen som på inrikes. Kunderna sparar dels tid på marken, då folk slipper komma tidigare till flygplatsen och ta omvägen till loungen för att kasta i sig frukosten. Dessutom så blir det tommare och trevligare för de som väljer att spendera lite extra tid i loungen på morgonen. En win-win enligt mig!
 

Pandion

Medlem
<blockquote><strong>Traveller;58039 wrote:</strong> Pernilla. Många av oss som flyger ofta med SAS vill ju gärna kunna ha en direktkontakt för t.ex synpunkter eller beröm. Har du någon sådan vi kan använda? Din till exempel? Jag tror att du på det sättet kan få än mer info/tankar/synpunkter än genom det officiella forumet. :)</blockquote>
<br />
Håller helt och hållet med Traveller. Jag tror att SAS kan få mer ur att lyssna på medlemmarna på bc.se. Det finns ju väldigt många EBG här och en och annan EBP här. Dessutom tror jag att vi kan ge SAS en väldigt nyanserad bild av vad som är viktigt, men inte heller bara ställa krav, utan även föreslå saker som är win-win till både resenären och SAS.
 

Jacob

Medlem
Förslaget om företagsrepresentant på BusinessClass.se ligger nu bland "most popular" på My SAS Idea så fortsätt rösta på detta förslag om ni vill ha en representant till sidan.<br />
<br />
<a href="http://mysasidea.flysas.net/node/420" rel="nofollow">http://mysasidea.flysas.net/node/420</a>
 
Toppen