Senaste nytt

SAS Viking (LN-RKN) börjar twittra!

D

Deleted member 4971

Guest

fredrik996

Medlem
Ser mycket trevligt ut! Undra om overhead bins kommer bli större genom hela kabinen och det kommer se annorlunda ut i taket likt Boeing sky interior?
 

chazzie

Medlem
Kul att se lite bilder på det som komma skall! Jag såg att kontrollpanelen för bl.a. lampan sitter i ena armstödet i Plus, jag har aldrig förstått varför man envisas att ha det där? Ofta blir det bara trångt när man skall böka och nå panelen som sitter nästan vid höften. Varför inte ha alla kontroller framme vid skärmen (eventuellt integrerade i IFE:n) istället?
 
Kul att se lite bilder på det som komma skall! Jag såg att kontrollpanelen för bl.a. lampan sitter i ena armstödet i Plus, jag har aldrig förstått varför man envisas att ha det där? Ofta blir det bara trångt när man skall böka och nå panelen som sitter nästan vid höften. Varför inte ha alla kontroller framme vid skärmen (eventuellt integrerade i IFE:n) istället?
Ska jag ge mig på en gissning är det att många komponenter och dyl är från olika leverantörer och kommer "pre configured" för att underlätta montering. Att integrera IFE med kontroller på själva flygplanskroppen torde således kräva rätt tuffa sammarbeten mellan leverantörerna av minst 3 "huvudkomponenter" IFE, Säten, pax dashboard
 
Toppen