Erik Bernskiöld
Medlem
Sen är ju som sagt touchdown-tid och vid gatetid två olika saker. Flygtimmen som pilot rapporterar är nästan alltid en del kortare än tidtabell, men lägg på taxi så har vi tidtabellen.
Sen är ju som sagt touchdown-tid och vid gatetid två olika saker. Flygtimmen som pilot rapporterar är nästan alltid en del kortare än tidtabell, men lägg på taxi så har vi tidtabellen.
När jag åker inrikes med SK så brukar jag landa 10-20 minuter före tidtabelll, tror aldrig de landat +/- 5 minuter inom utsatt ankomsttid.
40 minuter från det att flygplanet börjar röra på sig tills dess att det står helt stilla "gate-to-gate"??
Har jag aldrig aldrig varit med om på HEL–ARN!
Jag kräks varje gång dom påpekar "och så har vi landat på XXXX, före tidtabell".
Men, har man inget annat att vara stolt över...
P.S. Har äntligen kommit för mig att registrera mig här på detta forum efter att ha spenderat massor med tid att läsa alla bra trådar och tips.
Jag tycker det största fiaskot med "punktlighet" är att man egentligen inte alls är punktlig. Man är före tidtabell. Nu är det visserligen så att de flesta bryr sig om att man är framme senast vid en angiven tid, men jag vet inte om jag skulle säga att en landning 20 minuter före utsatt tid är "punktlig".
Samtidigt skulle jag vilja se reaktionen hos passagerarna när kaptenen meddelar "då vi kom iväg tidigt från avgångsflygplatsen kommer vi nu cirkulera i tio minuter innan vi kan landa så vi håller tidtabellen".Intressant synpunkt!
Om man applicerar det på vardagslivet tycker jag att det är minst lika oartigt att komma tjugo minuter för tidigt som att komma tjugo minuter för sent till ett möte eller en middag.
Intressant synpunkt!
Om man applicerar det på vardagslivet tycker jag att det är minst lika oartigt att komma tjugo minuter för tidigt som att komma tjugo minuter för sent till ett möte eller en middag.