SAS - Världens punktligaste flygbolag

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 5 Juni 2012.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    SAS fortsätter att rapportera god punktlighet. Under maj månad avgick 92,38 procent av flygen i tid vilket gjorde SAS för andra månaden i rad till det punktligaste flygbolaget i världen bland de större flygbolagen. Statistiken kommer från den oberoende källan Flightstats. Även Blue1 och Widerøe presterade bra med en punktlighet på 93,69 respektive 93,62 procent.…
     

    Se hela inlägget

  2. Jacob

    Jacob Medlem

    Även i maj månad nådde SAS höga siffror i sin punktlighet. Totalt avgick 92,38 procent av flygen i tid vilket gjorde SAS till det punktligaste flygbolaget i världen bland de större flygbolagen. Statistiken kommer från den oberoende källan Flightstats.

    Även Blue1 och Widerøe presterade bra med en punktlighet på 93,69 respektive 93,62 procent.

    Det är andra månaden i rad som SAS blivit utsett till världens punktligaste flygbolag, dessutom med förbättrade siffror. Punktligheten förbättrades med 1,6 procentenheter från 90,78 procent i april. SAS var det enda bland de större flygbolagen som nådde en punktlighet över 90 procent.
     
    4 personer gillar detta.
  3. Visst är dom duktiga!
    Fast ibland känns det som om man lägger till ett par minuter på tidtabell för att "hinna vara punktliga" :rolleyes:
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo visst det hör ju snarare till regel än undantag. T.ex på sträckan ARN-FRA så tar Lufthansa 2h 05m, medan SAS tar 2h 15m.
    Lite märkligare är det dock på ARN-AMS, där SAS tar 1h 55m, medan KLM tar 2h 05m.
     
  5. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    För att inte tala om Ryan Air, som när dom t ex avgår i tid mellan GOT/NYO-TPS alltid kommer fram 20-25 min tidigare.
     
  6. Airbus747

    Airbus747 Medlem

    Riggade tidtabeller.
    Bevisligen går det inte att tjäna pengar på punktlighet.
    Men ett koncept där kunden kommer i första hand,,,där finns pengar att tjäna.
    Och vad vi alla vet,,, marknaden bestämmer, d v s kunden avgör vem som tjänar mest.
     
  7. vicce

    vicce Medlem

    Ort:
    GBG/Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    De är bra på att påpeka det också, varje gång de kommer i tid. Flög med Malmö Aviation i söndags, och landade 15 minuter innan tid i tidtabell. Inte ett knyst om det :)
     
  8. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    För någon vecka sedan reste jag BCN-LIS-BCN med TAP och förvånades över att flygtiden var 2 h enligt tidtabellen, när faktisk flygtid endast är 1 h 15 min.

    Jag tänkte att de gör så för att garanterat vara framme i tid - för ankomsttiden är ju viktigare än avgångstiden.

    Nåväl det hjälpte inte när det gäller TAP - ca 2 h försening båda vägarna och utan förklaring.
     
  9. Bergp

    Bergp Medlem

    Kan tycka att det är märkligt när man inte påpekar landning enligt eller före tidtabell. Det är ju bra marknadsföring inför ett 100-tal resenärer utan kostnad.
     
  10. Autorotate

    Autorotate Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det är många som är "Punktligaste bolag". Har för mig att Malmö Aviation också brukar påstå att de är punkligast, men i vilket sammanhang är jag osäker på. Sen vill jag även påstå att det är något annat bolag i Europa som säger samma sak...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×