Senaste nytt

SAS Världen väntar. Asien/Europa/USA. [5-7 AUG-2016].

Brandten

Medlem
Det blir inte hoppa av för att din destination med SAS biljetten är Hong Kong. Eller menar du att du inte tänker att använda retuern (hoppa av)?
Äsch det här blev struligt för att jag inte förklarade ordentligt. Sorry.

Tänkte isåfall boka t/r Stockholm - Shanghai som hade bra pris. Hoppa av i Hong Kong och flyga till Phuket därifrån med separata biljetter. Hem från Phuket till Hong Kong och hoppa på Stockholms flyget.
 

Dr. Miles

Expert
Äsch det här blev struligt för att jag inte förklarade ordentligt. Sorry.

Tänkte isåfall boka t/r Stockholm - Shanghai som hade bra pris. Hoppa av i Hong Kong och flyga till Phuket därifrån med separata biljetter. Hem från Phuket till Hong Kong och hoppa på Stockholms flyget.
Aha, du menade att du tar "stopover" i Hong Kong och sedan köpa en separat biljett mellan Hong Kong-Phuket T/R.
Ja, det går så länge SAS biljetten tillåter stopover i Hong Kong.
 

Dr. Miles

Expert
Så här står det på första sidan på SAS.se

Stockholm– t/r fr
BEIJING 2999:-
SHANGHAI 3499:-
HONG KONG 3099:-
TOKYO 3999:-
NEW YORK 2999:-
CHICAGO 2999:-
WASHINGTON 2999:-
SAN FRANCISCO 3999:-
LOS ANGELES 3499:-​
  • Boka senast 7/8 2016.
  • Resperiod
    • USA: 6/9–10/12 2016.
    • Asien: 1/11–10/12 2016.
  • Resan ska vara avslutad 15/12 2016.

Fare basis: TSEECO
Bokningsklass: T
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Äsch det här blev struligt för att jag inte förklarade ordentligt. Sorry.

Tänkte isåfall boka t/r Stockholm - Shanghai som hade bra pris. Hoppa av i Hong Kong och flyga till Phuket därifrån med separata biljetter. Hem från Phuket till Hong Kong och hoppa på Stockholms flyget.

Jag förstår inte riktigt vad du menar? SAS flyger ju inte till Hongkong via Shanghai.
En sak du kan göra är att boka Stockholm - Shanghai via Köpenhamn och välja hemresa från annan ort och då välja Hongkong för returen Hongkong - Stockholm.
En sådan resa har jag bokat fast från Göteborg.

Sedan köpte jag resterande biljetter av Hongkong airlines för bra pris.

Fast det funkar inte till Phuket men till Bangkok funkar det med Hongkong airlines
 

Brandten

Medlem
Jag förstår inte riktigt vad du menar? SAS flyger ju inte till Hongkong via Shanghai.
En sak du kan göra är att boka Stockholm - Shanghai via Köpenhamn och välja hemresa från annan ort och då välja Hongkong för returen Hongkong - Stockholm.
En sådan resa har jag bokat fast från Göteborg.

Sedan köpte jag resterande biljetter av Hongkong airlines för bra pris.
Inte att det var mycket dyrare men Stockholm - Hong Kong kostade 4500kr medan Stockholm - Shanghai (via Hong Kong) kostade 3700kr.
Lägg därmed till att Hong Kong - Phuket är en kortare flight och kostade mindre än Shanghai - Phuket så tänkte jag att det kanske gick att boka den billigare Stockholm - Shanghai flighten och hoppa av i Hong Kong för att flyga vidare med egen Phuket biljett.

Dock är vi två familjer med två 3-åringar så vill nog ha en genomgående biljett ändå.
 
Toppen